Amb play-off o sense play-off, a Segona divisió A o a Segona divisió B, tot apunta que la plantilla del Lleida Esportiu de la pròxima temporada 2016-17 tindrà nombroses cares noves amb relació a l’actual. Les tenses relacions que hi ha entre plantilla i cos tècnic amb la directiva del club, a causa de l’enfrontament per l’impagament de les nòmines, ha generat un gran clima de desconfiança. Tant és així que diversos jugadors tenen decidit en aquests moments canviar d’aires i no atendre les possibles ofertes de renovació que els pogués fer el club a final de temporada. Encara que, com es va demostrar diumenge, els jugadors s’han conjurat per fer el play-off.
Alguns no oculten que o molt canvien les coses en aquests propers dies, o la seua decisió irrevocable serà no continuar al Lleida. Això podria provocar una fuga que, en funció de com conclogui el conflicte obert entre les parts, seria més o menys massiva.
Les postures entre les parts segueixen distants i, com ja va denunciar divendres Imanol Idiakez i van ratificar els jugadors després de la golejada (0-6) al camp de l’At. Balears, no existeix diàleg. Els jugadors volen «cobrar el que ens correspon», mentre que des del club, com ja va afirmar fa un mes el president Albert Esteve, que tornarà a parlar demà, s’exigeix a la plantilla firmar un document en el qual es comprometen a no denunciar impagaments davant de l’AFE, ja que els terminis de cobrament acordats verbalment vencen el 30 de setembre, amb la nova temporada començada. La plantilla, que té el cobrament garantit via AFE, ja que si no és així el Lleida baixarà de categoria, es nega a firmar.
També és poc probable la continuïtat del mateix Idiakez. En cercles íntims ja hauria manifestat els seus dubtes sobre aquest tema, mentre que des del club es valora donar per tancada la seua etapa.
Calendari favorable
Encara que la dificultat del calendari sempre és un factor relatiu, no hi ha cap dubte que dels sis equips aspirants a disputar el play-off d’ascens, el Cornellà, que és el segon classificat, és el que ho té més complicat. S’ha d’enfrontar, en aquestes sis jornades que falten, als altres cinc candidats, Lleida inclòs. El que els espera a Vila-real B, Reus, Hèrcules, Lleida i Alcoià té una dificultat semblant, ja que la majoria han d’enfrontar-se als mateixos equips.
El Cornellà jugarà aquest cap de setmana que ve amb l’Hèrcules, en un partit al qual el Lleida estarà molt atent, ja que un triomf davant del València B el podria posar ja a la zona del play-off. L’equip barceloní jugarà després davant del Pobla Mafumet, per tancar la fase regular davant d’Alcoià, Vila-real B, Lleida i Reus, successivament.
La resta d’aspirants no tenen més partits directes que el que els enfrontarà amb el conjunt barceloní. Al Vila-real B l’esperen Huracà –vegeu el desglossament–, Eldenc, Olímpic, Cornellà, Pobla Mafumet i Espanyol B.
El Reus té al davant l’Atlètic Balears, València B, Huracà, Eldenc, Olímpic i Cornellà; a l’Hèrcules l’esperen Cornellà, Pobla Mafumet, Espanyol B, l’Hospitalet, Olot i Llosetí –potser té el calendari més còmode– i l’Alcoià ha de jugar amb Eldenc, Olímpic, Cornellà, Pobla Mafumet, Espanyol B i Hospitalet.
D’altra banda, el Lleida té un altre punt a favor, com és que dels cinc partits que li falten, tres els jugarà al Camp d’Esports. Ha de rebre València Mestalla, Eldenc i Cornellà, i només li queden dos desplaçaments, Olímpic i Pobla Mafumet.
El Lleida havia de jugar al camp de l’Huracà el proper dia 17, de manera que aquell diumenge descansarà.