Societat

Identifiquen tres nens pels danys causats al cementiri de Castellserà

Identifiquen tres nens pels danys causats al cementiri de Castellserà

Els Mossos d’Esquadra han identificat tres nens d’entre onze i dotze anys com els autors de les destrosses en més de 35 creus i làpides al cementiri de Castellserà el passat 2 de març.

La policia autonòmica ha tancat la investigació que va obrir a començaments de març després que apareguessin diverses creus i làpides destrossades al cementiri. Als tres nens, d’un municipi proper, no se’ls pot imputar cap delicte perquè són menors de 14 anys.

L’alcalde de Castellserà, Marcel Pujol, va destacar que «les famílies dels nens són conscients dels danys provocats i s’han compromès a assumir les despeses». El consistori va xifrar els desperfectes en uns 4.000 euros. Els Mossos d’Esquadra atribueixen els fets a una gamberrada comesa per tres nens sense cap connotació religiosa.

Al seu torn, l’alcalde de la població va afirmar que «les famílies dels autors de les destrosses estan estudiant la manera de reparar els danys». Marcel Pujol va afirmar que «algunes creus es podran reparar, però altres és possible que calgui substituir-les».

Algunes tombes assaltades són de la dècada dels anys 20 i altres, de la dels 50. Aquest cementiri té més de 500 tombes. Per la seua part, la policia autonòmica enviarà un informe a la Fiscalia de Menors, encara que els nens no poden ser imputables perquè tenen menys de catorze anys.

Cal recordar que el 2013 una tempesta de pedra que va tenir lloc el mes de juny va arrasar el cementiri de Castellserà. El vent va fer caure una dotzena de pollancres de més de 10 metres d’alçària que van afectar la part central del cementiri, la qual cosa va destruir trenta tombes, nínxols i panteons.

Llavors, nombrosos veïns de la població es van sumar a retirar els arbres, netejar i recuperar les destrosses, i també a netejar els carrers de la població. L’últim acte vandàlic en un cementiri lleidatà va ocórrer el passat mes de juny quan uns desconeguts van profanar un nínxol al cementiri d’Almacelles. Van trencar la làpida de marbre amb la inscripció que cobria el nínxol i després van destrossar els maons que la separaven del fèretre.

TerritoriCastellserà · Urgell
Més notícies de Castellserà →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Tàrrega activa un servei especial de bus urbà gratuït per Tots Sants
Societat

Tàrrega activa un servei especial de bus urbà gratuït per Tots Sants

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

Tàrrega reivindica el 25N amb la campanya ‘Calladeta estàs més guapa’

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La Diputació invertirà 3,5 milions per habilitar 52 habitatges de lloguer social
Societat

La Diputació invertirà 3,5 milions per habilitar 52 habitatges de lloguer social

Laura Quintana · 26 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.