Successos i tribunals

Investiguen si l’incendi de l’Urgell va ser accident o negligència

Investiguen si l’incendi de l’Urgell va ser accident o negligència

El jutjat de Cervera rebrà aquesta setmana que ve la investigació que tant el Cos d’Agents Rurals com els Mossos d’Esquadra han portat a terme de forma conjunta de l’incendi que es va originar dijous a Rocallaura i que ha calcinat en aquesta zona de l’Urgell més d’un centenar d’hectàrees, la gran majoria de vegetació forestal.

Un petard llançat per un nen és, ja gairebé amb tota seguretat, la causa del foc i serà ara el jutge el que hagi de dirimir si darrere d’això hi ha un simple accident o una negligència. I és que, per exemple, no està permès tirar petards a menys de 500 metres de zones boscoses (com la que envolta el balneari d’aquest nucli de Vallbona de les Monges, on s’allotjava el menor), com tampoc ficar-los dins d’una botella o d’un maó. En principi, seran els pares del nen, que, pel que sembla, en el moment de llançar el petard estava sol, els que hauran de respondre civilment pel que ha passat.

Per la seua banda, una vintena de dotacions de bombers de la Generalitat van treballar ahir durant tot el dia a la zona a fi d’evitar que el foc, que va quedar controlat divendres a la nit, pogués revifar-se, ja que s’havien detectat diversos punts calents i es preveia vent durant la tarda, de manera que van remullar la zona.

D’altra banda, els bombers també van treballar ahir en un incendi de vegetació agrícola a Aransís, a Gavet de la Conca. Va ser sufocat per quatre dotacions i van cremar 200 metres quadrats de cereal. Encara que la revetlla ja es va acabar, els bombers van haver de sufocar entre divendres a la nit i ahir onze petits incendis de matolls a Ponent, probablement causats per petards.

Nou es van registrar a Lleida ciutat i els altres, a la Seu d’Urgell i Cervera.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Vista d'edificis de Lleida, amb part del turó de la Seu Vella al fons
Tribunals

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Detingut a Lleida per tres robatoris amb força en bars de la ciutat
Successos

Detingut a Lleida per tres robatoris amb força en bars de la ciutat

Vanesa Ortega · 27 oct. 2026
Desallotgen una desena de persones per l'esfondrament d'una casa deshabitada al centre històric de Balaguer A Torres de
Successos

Desallotgen una desena de persones per l’esfondrament d’una casa deshabitada al centre històric de Balaguer

Vanesa Ortega | ACN · 24 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.