Esports

La boira anul·la per segon dia els vols a Alguaire, desviats a Reus i a Barcelona

La boira anul·la per segon dia els vols a Alguaire, desviats a Reus i a Barcelona

La boira va tornar a cancel·lar ahir, per segon dia consecutiu, els vols a l’aeroport d’Alguaire. L’escassa visibilitat a la pista va obligar a desviar a l’aeroport de Reus els cinc avions del turoperador britànic Thomas Cook procedents del Regne Unit, mentre que el d’Air Nostrum des de Palma de Mallorca va aterrar al Prat, segons van corroborar fonts de la Generalitat. En total, una dotzena d’operacions entre els vols de sortida i arribada.

Aquesta nova incidència arriba després que, dissabte passat, la boira obligués a desviar a Barcelona el primer vol d’hivern des de Tel Aviv a Lleida de la companyia israeliana Arkia (vegeu SEGRE d’ahir).

Encara que la boira era densa a primeres hores del matí, les condicions meteorològiques van millorar gradualment al llarg del dia, fins a permetre a la tarda l’operativa a Alguaire en condicions de seguretat.

Tanmateix, la millora en la visibilitat va arribar quan les companyies ja havien organitzat per precaució el trasllat dels últims vols de la jornada a Barcelona i a Reus.

En el cas de Thomas Cook, això incloïa el trasllat dels autocars que porten els esquiadors britànics al Pirineu, especialment a les pistes d’Andorra.

Aquests dos dies de cancel·lacions per boira, els primers de l’any, arriben després que, el 2014, les males condicions de visibilitat impedissin volar a Alguaire dos dies. Des de la inauguració de l’aeroport el 2010, s’hi han suspès vols durant un total d’onze dies.

El recinte està equipat amb un sistema d’aterratge instrumental (ILS) de categoria u per tal de facilitar les operacions en condicions d’escassa visibilitat. Tanmateix, la boira va excedir el llindar de seguretat dins del qual els pilots poden valer-se del suport d’aquest sistema.


L’acudit del Balasch: La boira obliga a desviar a Reus vols entre el Regne Unit i Alguaire

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Ai Tsunoda i Saúl Craviotto, entre els finalistes de la 30a Festa de l’Esport Català
Altres esports

Ai Tsunoda i Saúl Craviotto, entre els finalistes de la 30a Festa de l’Esport Català

Vanesa Ortega · 27 oct. 2026
La Volta a Catalunya recupera Espot com a final d'etapa i estrena Vallter en la prova femenina
Altres esports

La Volta a Catalunya recupera Espot com a final d’etapa i estrena Vallter en la prova femenina

Laura Quintana · 27 oct. 2026
El CC Lleida-DPedrós arrenca la Copa Catalana de ciclocròs amb la victòria d’Aleix Casanovas
Altres esports

El CC Lleida-DPedrós arrenca la Copa Catalana de ciclocròs amb la victòria d’Aleix Casanovas

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.