Economia

La Diputació estudia pagar l’IVA i l’IRPF a través de la Hisenda catalana el 2016

La Diputació de Lleida estudia pagar l’IVA i l’IRPF a través de l’Agència Tributària Catalana a partir del 2016. Després de l’aprovació aquest dimecres d’una moció que insta el president a ordenar aquests pagaments, l’equip de govern ha encarregat un informe jurídic al respecte que ha de determinar si aquest pas és legal.

La sessió ordinària d’avui ha estat una de les més curtes de l’any, com és tradicional al desembre, ja que existeix el pacte tàcit entre les diferents formacions de no presentar mocions per poder enllestir ràpid el ple i assistir a l’acte de comiat dels treballadors que es jubilen.

Així, l’ordre del dia s’ha anat complint sense intervencions i s’ha sotmès a votació l’aprovació definitiva dels pressupostos per al 2016, al desestimar-se una única al·legació del sindicat CGT. I en el torn de mocions, la CUP n’ha retirat dues però n’ha mantingut una altra, que s’ha aprovat però sense debat, en nom de l’acord tàcit de no allargar el ple. Així, CiU, ERC i la CUP han permès aprovar el text que insta el president de la Diputació a fer els pagaments de l’IRPF i de l’IVA a través de l’Agència Tributària Catalana.

El president, Joan Reñé, que és qui té la competència per ordenar aquests pagaments, ha demanat un informe als serveis jurídics de la Diputació per tal que determinin si és legal fer-ho. En funció del resultat, Reñé prendrà la decisió.

Finalment, el ple també ha aprovat per unanimitat iniciar els tràmits per publicar a la web de l’ens provincial la declaració de béns patrimonials, d’activitats i de causes de possibles incompatibilitats. Ha estat una aprovació d’urgència per poder donar compliment a la llei de transparència que entra en vigor l’1 de gener.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Responsables d'Unió de Pagesos durant la roda de premsa de balanç de l'any agrari a Lleida
Economia

Unió de Pagesos alerta que a Lleida s’han perdut 6.324 pagesos des del 2000

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La Generalitat reconeix oficialment la Fira Agroalimentària d’Aitona
Economia

La Generalitat reconeix oficialment la Fira Agroalimentària d’Aitona

Vanesa Ortega · 16 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.