Cultura

La Festa del Batre, amb 4.000 persones

La Festa del Batre, amb 4.000 persones

Unes 4.000 persones van assistir ahir a la Festa del Batre de la Fuliola. Els batedors, entre els quals hi havia vuit dones (que es van incorporar a la festa per primera vegada en les tasques de la sega de fa 15 dies), van estendre les garbes a l’era i es van encarregar de separar el gra de la palla, primer manualment i després de forma mecanitzada. Els visitants van poder veure la demostració d’una màquina de batre de l’any 1925, una Arbika Verken de Thermaenius de Suècia.

El president de l’Associació de les Festes del Segar i el Batre, Oriol Farré, va valorar molt positivament les incorporacions d’aquest any, així com les activitats per incorporar nous públics i sectors.

De fet, entre les dos jornades les festes van rebre més de 6.000 visitants, xifra superior a les passades edicions. Per al proper any Farré va anunciar la incorporació de la ramaderia. També va explicar que «el blat és un superaliment del qual s’obté la farina per fer pa i cervesa, entre altres productes de consum humà, però serveix també per elaborar el pinso dels animals».

Per aquest motiu, el 2017 està previst instal·lar a l’era un recinte tancat per als animals que s’alimenten de pinso de blat com vedells, porcs, gallines, cavalls i vaques, així com un molí de farina per fer demostracions en directe. Farré va concloure que «l’objectiu és estirar el fil per mostrar que el blat és un dels ingredients primordials de les nostres vides».

La jornada d’ahir es va completar amb una concentració de 18 tractors antics d’entre els anys 1920 i 1970. El més antic era un Fordson del 1923 seguit d’un Farmall del 1948. Finalment, els visitants van poder desplaçar-se amb un carruatge d’època fins al centre d’interpretació Lluís Companys, a la localitat veïna del Tarròs.

D’altra banda, ahir es van donar a conèixer els guanyadors dels concursos d’instagramers i d’urban sketchers durant la Festa del Segar. D’entre els més de mig centenar d’instagramers participants, que van penjar a la xarxa social fins a 90 fotos, va resultar guanyador Carlesvidu. Per la seua banda, l’altre certamen va rebre 15 propostes d’entre les quals es va escollir la de Mr. Petardez. Els guanyadors dels concursos de la Festa del Batre es donaran a conèixer el dia 24 de juliol a la pàgina de Facebook de les Festes del Segar i el Batre de la Fuliola.

Territorila Fuliola · Urgell
Més notícies de la Fuliola →

Més llegides

Detingut un menor d’edat per crear i administrar grups de BLOCUS a Lleida

Successos

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

El CF Pardinyes dona el tret de sortida al seu 75è aniversari amb una gran festa a la Llotja

Futbol

Tàrrega reivindica el 25N amb la campanya ‘Calladeta estàs més guapa’

Societat

També t’interessarà

Cultura

SPASA forma una vintena d’artistes de carrer a Moçambic

Laura Quintana · 30 oct. 2026
El teatre apropa la inclusió a l'alumnat de l'Urgell
Cultura

El teatre apropa la inclusió a l’alumnat de l’Urgell

Laura Quintana · 26 oct. 2026
Lo Memefest de Tàrrega clou la 8a edició amb 2.000 assistents
Cultura

Lo Memefest de Tàrrega clou la 8a edició amb 2.000 assistents

Laura Quintana · 26 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.