Cultura

La Fira de l’Oli tanca la 52 edició amb 2.000 visitants més i manté la venda d’oli

La Fira de l'Oli tanca la 52 edició amb 2.000 visitants més i manté la venda d'oli

La Fira de l’Oli Verge Extra de les Borges Blanques va clausurar ahir la seua 52a edició amb un sensible augment de visitants i unes vendes similars a les de l’edició de l’any passat.

Segons l’alcalde de les Borges, Enric Mir, durant aquesta edició han passat per la localitat unes 70.000 persones, davant de les 68.000 de l’any passat. «Aquest augment de públic l’han notat tant els expositors de la Fira i com els mateixos restauradors de les Borges, fins al punt que hi ha hagut problemes d’aparcament» a la localitat, va manifestar l’alcalde.

Pel que fa a les vendes, aquestes han assolit els 63.000 litres d’oli, una xifra similar a la de l’última edició d’aquesta Fira i amb una major predilecció per adquirir-lo en envasos enllaunats, així com de la botella de dos litres i de la venda a granel en garrafes de plàstic de cinc litres.

Durant tres dies, aquesta Fira ha mostrat al públic i als distribuïdors europeus la qualitat de l’oli que s’elabora a les Garrigues. En aquest sentit, Mir va manifestar que els primers contactes internacionals «han marcat un camí que no sempre es visualitza des d’una estructura de cooperatives i molins del territori» que han de «visualitzar els efectes beneficiosos a nivell de vendes de la comercialització als mercats exteriors», va assegurar.

De cara a pròximes edicions, l’alcalde es va posar com a desafiament treballar més en la professionalització i especialització d’un certamen cada vegada més internacional en el sentit que «hi ha persones que vénen des de Suïssa i que recorren més de 1.000 quilòmetres per tal de ser presents en aquesta Fira a fi d’admirar i adquirir el nostre oli».

Ahir, que es va celebrar el dia de la comarca i que va estar presidit pel delegat del Govern de la Generalitat a Lleida, Ramon Farré, es va dur a terme un homenatge a tots els treballadors del consell comarcal de les Garrigues, amb motiu del 25è aniversari de la seua creació.

Farré va destacar la feina desenvolupada pels treballadors de l’Administració Pública, sobretot per garantir les cobertures socials de les persones en un context econòmic advers.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

El XXIX Premi de Poesia Maria-Mercè Marçal obre la seva convocatòria fins el 14 de febrer
Cultura

El XXIX Premi de Poesia Maria-Mercè Marçal obre la seva convocatòria fins el 14 de febrer

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Pilar Bosch, Estefania Rufach i Rosa Mesalles presenten la programació dels Premis Literaris 2026
Cultura

La setmana dels Premis Literaris homenatjarà Vallverdú, Pàmies i Lorca

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Juneda reuneix el fotoperiodisme català en una nova edició del Miravisions
Exposicions i museus

Juneda reuneix el fotoperiodisme català en una nova edició del Miravisions

Laura Quintana · 26 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.