Cultura

La Fundació Viladot ret homenatge a Carles Hac Mor

La Fundació Viladot ret homenatge a Carles Hac Mor

La Fundació Viladot d’Agramunt retrà homenatge al poeta i activista cultural lleidatà Carles Hac Mor, mort el gener de l’any passat als 75 anys, amb una exposició sobre la seua àmplia producció bibliogràfica. La mostra Els llibres de Carles Hac Mor, que s’inaugurarà el proper 20 de maig (12.30 h, edifici de Lo Pardal), no només representa una de les primeres activitats a les comarques de Lleida de record a l’artista, sinó que també rememorarà els vincles que podia tenir amb l’escriptor i poeta d’Agramunt Guillem Viladot per la pràctica de tots dos de la poesia experimental.

El gerent de la Fundació Viladot i crític d’art de SEGRE, Josep Miquel Garcia, i el poeta Carles M. Sanuy inauguraran l’exposició en un acte en el qual també es presentaran els dos últims llibres d’Hac Mor: No ben bé i Escriptures Alçurades, edicions a càrrec de Xavier Garcia, amb una clarinetHACció contrapoètica de Miquel Àngel Marín.

La mostra provarà d’oferir al visitant les claus per respondre la pregunta “què era Carles Hac Mor?”. Com explica Josep Miquel Garcia, “una persona que va editar més de cinquanta llibres de poesia i narrativa podria qualificar-se d’escriptor. Però amb aquesta afirmació no definiríem correctament l’autor, ja que a banda d’escriure i publicar Carles Hac Mor va participar d’un activisme de les paraules molt singular, amb accions, lectures, enregistraments de vídeo, edicions bibliogràfiques… i moltes en terres lleidatanes i en companyia d’una trilogia al costat de Benet Rossell i Àngel Jové”.

L’exposició a la Fundació Viladot, que podrà visitar-se fins al 30 de juliol, repassarà des dels seus primers llibres als anys 70, en plena Transició, fins a les seues últimes produccions bibliogràfiques.

Juneda crea un premi de poesia ‘subversiva’

L’exposició a la Fundació Viladot d’Agramunt serà el primer acte material a Lleida en memòria de Carles Hac Mor. Això sí, el desembre passat Juneda va convocar la primera edició d’un premi de poesia subversiva amb el nom del poeta. Es va resoldre al març i el va guanyar Mònica de Dalmau amb Escrit és crit.

TerritoriAgramunt · Urgell
Més notícies de Agramunt →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Juneda reuneix el fotoperiodisme català en una nova edició del Miravisions
Exposicions i museus

Juneda reuneix el fotoperiodisme català en una nova edició del Miravisions

Laura Quintana · 26 oct. 2026
El teatre apropa la inclusió a l'alumnat de l'Urgell
Cultura

El teatre apropa la inclusió a l’alumnat de l’Urgell

Laura Quintana · 26 oct. 2026
Lo Memefest de Tàrrega clou la 8a edició amb 2.000 assistents
Cultura

Lo Memefest de Tàrrega clou la 8a edició amb 2.000 assistents

Laura Quintana · 26 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.