La Paeria farà un segon avançament al Lleida Esportiu dels diners corresponents al conveni anual entre les dos parts, atenent la petició que li ha fet el club per poder assumir el deute que manté amb jugadors i tècnics. «La directiva ens ha demanat si podem fer l’esforç d’aportar alguna cosa més de tresoreria, aportant una part de la subvenció anual i d’acord al que ens han proposat mirarem de fer l’esforç», va explicar ahir l’alcalde, Àngel Ros.
Paeria i Lleida van firmar el mes de gener passat la renovació del conveni anual, pel qual el club percebrà aquest 2016 la quantitat de 180.000 euros. El Lleida ja va sol·licitar una primera bestreta que la Paeria va atendre aportant 100.000 euros, però tenint en compte els problemes de liquiditat i el deute amb la plantilla, han sol·licitat un segon avançament que, si bé Ros no va concretar la xifra, podria ser d’entre 40.000 i 50.000 euros.
«Esperem que a final de temporada puguem fer aquest segon avançament», va afegir. «El problema és que per a un club la temporada va del setembre al juny i nosaltres funcionem amb pressupostos per anys naturals.» El Lleida podria utilitzar aquest compromís de pagament a tall d’aval, tal com l’AFE li va sol·licitar a la reunió de la setmana passada. El club ha d’anar a la reunió del maig amb les garanties que podrà fer-se càrrec del pagament de nòmines.
Ros va admetre que aquest és el motiu de la bestreta sol·licitada pel president Albert Esteve, amb qui va explicar que es va reunir fa un parell de dies. «Òbviament és per això que ens demanen aquest avançament, que el considero just.»
Ros va destacar l’actitud de la plantilla en aquesta situació. «El seu comportament és exquisit. Estan fent un final de temporada excel·lent i espero que continuï sent així. Veig l’equip amb molts números no només de jugar la promoció, si no de fer-ho des d’una posició alta.» També va dir no que no té constància que hi hagi un grup xinès negociant amb el Lleida.
Ekhi, per la seua banda, afegia en aquest sentit que «ara som en el moment clau de la temporada. Davant el València Mestalla van ser realment el jugador número dotze que necessitàvem. Queden dos partits a casa i segur que estaran amb nosaltres perquè tenen la mateixa il·lusió que nosaltres per jugar el play-off«.
D’altra banda, el Lleida ha agraït el gest del soci Pere Ruiz Huguet d’obsequiar amb un sopar la plantilla convidant-lo a seguir l’enfrontament a la llotja i regalant-li dos samarretes.
La plantilla demana a l’afició que vagi a l’estadi als 2 partits a casa
Els jugadors del Lleida han fet una crida a l’afició perquè vagi al Camp d’Esports a animar-los en els dos partits que queden a casa, després que a l’anterior matx davant el València Mestalla hi hagués uns 4.800 espectadors. «Necessitem tots els aficionats. Tant de bo vinguin els mateixos o més que a l’anterior. Es nota el suport i ens ajuden molt», explicava Carlos Rodríguez.