La Paeria de Cervera va aprovar ahir demanar a la Casa Reial espanyola la renúncia al títol de comte de Cervera, una distinció que l’alcalde, Ramon Royes, va qualificar d'»obsoleta i anacrònica», i que la futura princesa Elionor no l’utilitzi. La moció va tirar endavant amb el suport dels cinc edils de CiU i del regidor d’ERC. Hi va haver cinc abstencions, dels tres edils del PSC i els dos de SiF, i un sol vot en contra, de l’edil de PxC, Mateu Figuerola. La capital de la Segarra se suma així a Balaguer, el ple del qual va acordar el 2013 una proposta d’ERC per demanar al príncep Felip que renunciés al títol de senyor de Balaguer i que, mentrestant, s’abstingui d’utilitzar-lo.
Royes va considerar «surrealista i desfasat» que es mantingui «un cap de l’Estat que no ha votat el poble». Segons l’alcalde, «Cervera està compromesa amb el procés sobiranista de Catalunya i el que fem amb aquesta moció és dir el que pensem». Va afegir que el títol va ser creat el 27 de gener del 1353 amb la condició que no seria separat de la Corona d’Aragó.
La resta d’edils es van mostrar menys apassionats amb la moció. El republicà Juli Lago va manifestar que «els nostres esforços no estan posats en aquest tema sinó a aconseguir el sí, sí en la consulta del 9 de novembre». El portaveu del PSC, Joan Valldaura, va afirmar que «aquest és un debat que no toca, és folklòric i una voluntat d’iniciar una campanya electoral anticipada». En el mateix sentit, el portaveu de Solucions i Futur, Jaume Carcasona, va argumentar que «Cervera té altres prioritats i preocupacions més greus». L’edil de PxC, Mateu Figuerola, va ser l’únic que hi va votar en contra i va manifestar que «la gent de Cervera no comparteix aquesta posició» (més informació a la pàgina 22).
El ple va aprovar l’agermanament amb Cervera del Maestre, població amb què comparteix origen, ja que van ser veïns de Cervera i la Segarra els que van repoblar aquesta zona de Castelló de la Plana.