Política

La Paeria dóna suport a l’acord dels partits del Parlament sobre la consulta

La Paeria dóna suport a l'acord dels partits del Parlament sobre la consulta

El Ple de l’Ajuntament de Lleida ha aprovat aquest dilluns amb els vots de CiU i de diversos regidors del PSC i l’abstenció de l’alcalde Àngel Ros una moció impulsada pel grup nacionalista de suport a l’acord de la majoria de forces polítiques catalanes al Parlament sobre la data i la pregunta de la consulta sobiranista. El PSC ha donat llibertat de vot als seus regidors en el text presentat per CiU.

El ple també ha debatut una moció del PSC en defensa d’una consulta pactada entre Generalitat i Estat, que també ha prosperat, amb més suports que la moció de CiU.

El grup municipal del PP ha votat en contra d’ambdues dues mocions.
La moció impulsada per CIU ha suposat llibertat de vot per als regidors socialistes de cara a garantir la pluralitat que hi dins el partit en aquest tema.

Així, a la petició de suport a l’acord de la majoria de forces al Parlament per la consulta s’hi ha oposat tot el Partit Popular i els regidors Marta Camps, Oriol Yuguero, Félix Larrosa i Josep Barbera, que al mateix temps s’han abstingut al vot del punt que demana negociar la consulta entre Estat i Generalitat.
L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, i el regidor Txema Alonso s’han abstingut al primer punt i Ros i Camps al segon de la moció convergent.

Després de mútues crítiques, socialistes i convergents s’han posat d’acord en que cal consultar al poble català però els primers només ho contemplen dins d’un marc legal dialogat i pactat. CIU ha argumentat la dificultat de cap tipus de negociació amb el PP que està tancat en banda.

Més llegides

Sorteig de les 144 meses electorals de Lleida per al 29-N

Eleccions

Detingut un menor d’edat per crear i administrar grups de BLOCUS a Lleida

Successos

La Paeria licita l’ampliació de Víctor Torres, una obra de 5,6 milions

Urbanisme i habitatge

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

El CF Pardinyes dona el tret de sortida al seu 75è aniversari amb una gran festa a la Llotja

Futbol

També t’interessarà

Política

Les taxes de Mollerussa es congelen el 2027, amb una de nova pels casaments civils

Laura Quintana · 3 nov. 2026
Política

Tàrrega sorteja les persones que formaran les 19 meses de les eleccions generals

Laura Quintana · 3 nov. 2026
Sorteig de les 144 meses electorals de Lleida per al 29-N
Eleccions

Sorteig de les 144 meses electorals de Lleida per al 29-N

Vanesa Ortega · 2 nov. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.