Societat

La Paeria paga l’aigua a nou famílies sense recursos

La Paeria paga l'aigua a nou famílies sense recursos

La Paeria ha rebut en un mes una vintena de peticions d’interessats a beneficiar-se del fons municipal de cinquanta mil euros creat en col·laboració de la concessionària Aigües de Lleida per pagar el rebut de famílies amb problemes econòmics. Del total, de moment ja ha acceptat nou sol·licituds i n’estudia quinze més, segons va detallar la primera tinenta d’alcalde, Marta Camps, que va subratllar que l’objectiu d’aquesta iniciativa és que «ningú es quedi sense un bé de primera necessitat com és l’aigua».
Les nou famílies han rebut ajuts d’un màxim de cent euros per fer front als rebuts de quatre mesos.
El consistori va aprovar fa un mes aquest fons per ajudar famílies amb greus dificultats per pagar l’aigua, que està dotat amb cinquanta mil euros anuals.
Les sol·licituds es poden presentar als serveis socials municipals o bé directament a la concessionària encarregada del servei d’aigua, i l’ajuda cobreix un període de quatre mesos. L’import s’ha articulat partint d’un habitatge amb tres persones i un consum de cent litres per persona i dia, tenint en compte com a consum bàsic els criteris establerts per l’Organització Mundial de la Salut, xifrat en nou metres cúbics al mes.
No obstant, els serveis socials han detectat famílies que acumulen un deute amb Aigües de Lleida molt superior al màxim de cent euros dels actuals ajuts, per la qual cosa analitza com donar resposta a aquests casos.

Comptadors individuals

A banda d’aquesta mesura, el consistori també ofereix assessorament tècnic de forma personalitzada a aquelles comunitats de veïns que tinguin problemes de subministrament perquè no disposen de comptadors individualitzats per cada habitatge.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Les persones desallotjades a Balaguer encara no han pogut tornar a casa
Societat

Les persones desallotjades a Balaguer encara no han pogut tornar a casa

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Tàrrega activa un servei especial de bus urbà gratuït per Tots Sants
Societat

Tàrrega activa un servei especial de bus urbà gratuït per Tots Sants

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Mollerussa demana a la ciutadania fotografies antigues de l’església de Sant Jaume
Societat

Mollerussa demana a la ciutadania fotografies antigues de l’església de Sant Jaume

Laura Quintana · 28 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.