Economia

La patronal catalana admet l’aturada massiva en escorxadors d’aus

La patronal catalana admet l’aturada massiva en escorxadors d’aus

La patronal catalana del sector dels escorxadors d’aus i conills va admetre ahir que la vaga convocada per ahir i avui va tenir ahir una “gran incidència”, sobretot a Lleida. A pesar que ells no formen part de la comissió negociadora, perquè les reunions es porten a nivell estatal, consideren que s’hauria d’haver arribat a un acord abans d’arribar a la vaga, “perquè això no ajuda a atansar postures”.

Per la seua part, tant CCOO com UGT van qualificar d’“èxit” la convocatòria, que finalitza aquesta tarda. Valentín Antúnez, membre de la comissió negociadora del conveni estatal d’escorxadors per CCOO, va assegurar ahir que fins al moment el seguiment de l’aturada a la província de Lleida “ha estat del 99%, perquè han treballat els serveis mínims acordats”. Va titllar la vaga d’“històrica, perquè tots han parat voluntàriament”. “Milsa està aturada, a l’escorxador de Sada no hi ha entrat ningú, ni n’han sortit pollastres, i el mateix a les altres empreses de la província”, va afegir. Segons va explicar, esperen que el seguiment avui “sigui igual de bo”, ja que ahir, que era el “dia important”, va ser “un èxit”. Josep Antón Gómez, responsable de l’àmbit territorial d’Indústria de Lleida de CCOO, va destacar la tranquil·litat amb la qual va transcórrer la jonada d’ahir, a pesar del petit incident ocorregut a l’empresa Sagra, a Mollerussa. “Hi havia un camió que volia sortir, i no l’hi vam permetre, per la qual cosa els Mossos van haver d’intervenir. Quan ens vam assegurar que no portava càrrega comercial, el vam deixar sortir.” També van secundar les dades de participació a la província de Lleida des d’UGT. Antonio Rodríguez, secretari general del sector d’aquest sindicat, va corroborar que “ha parat tothom” i que s’espera el mateix avui. Rodríguez va matisar que els treballadors del torn de tarda d’avui sí que s’incorporaran als seus llocs de treball, perquè la seua jornada acabarà quan la vaga ja estarà desconvocada. Amb referència al seguiment de la vaga en l’àmbit de Catalunya, Gómez va assegurar que les aturades a Girona, Tarragona, Lleida i els Vallès va ser del 100%, i també hi va haver un seguiment total al Baix Llobregat, mentre que a la zona de Barcelona va ser del 80%.

Tots dos sindicats van mostrar unitat davant de la situació que travessa el sector i van assegurar que, mentre no s’arribi a un acord amb les empreses i la patronal, continuaran “lluitant per recuperar els drets arrabassats”.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Responsables d'Unió de Pagesos durant la roda de premsa de balanç de l'any agrari a Lleida
Economia

Unió de Pagesos alerta que a Lleida s’han perdut 6.324 pagesos des del 2000

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La Generalitat reconeix oficialment la Fira Agroalimentària d’Aitona
Economia

La Generalitat reconeix oficialment la Fira Agroalimentària d’Aitona

Vanesa Ortega · 16 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.