L’Actel Força Lleida depèn de si mateix per aconseguir la permanència, i aquesta condició, que es va guanyar a pols després de vèncer el Navarra divendres passat, la defensarà avui (21.00 hores) a la pista de l’Ourense, on buscarà la quarta victòria consecutiva per establir així la seua millor ratxa aquesta temporada.
Que l’equip passa el seu millor moment és una realitat, tant pel que fa al joc com a la fortalesa mental, com va quedar palès fa cinc dies, al remuntar setze punts.
Tot i així, l’entrenador de l’Actel, Joaquín Prado, avisa que no hi ha res fet i que falta molt per aconseguir una salvació que passa, assegura, «per guanyar els quatre partits que queden. El que no pensi així, evidentment, prefereixo que no viatgi. Si algú pensa que ens podem reservar en algun partit, el prefereixo fora de l’equip i fora també de l’entorn, perquè l’únic que farà serà despistar-nos i fer-nos creure una cosa que és absolutament falsa. No hi ha cap possibilitat ni és gens positiu fer quinieles, i el que les faci se n’anirà al sot. Hem de donar el màxim en els quatre partits que ens queden, i més ara, que hem aconseguit dependre de nosaltres mateixos, cosa que fa dos o tres setmanes que no passava. Si després s’ha de mirar altres resultats, ja ho farem, ara no».
El tècnic asturià va valorar molt haver sortit de les posicions de descens, ja que va apuntar que «de vint-i-sis jornades que hem disputat, en setze hem estat en posicions de descens, que es diu aviat, i algunes, a l’última posició. Ara no hi som i hem de seguir en la mateixa línia i millorar aquesta situació. Estem preparats i, després de la victòria davant del Navarra, hem vist una resposta de maduresa, però només hem guanyat un matx. Si pensem que ara la nostra situació ha passat a ser senzilla, estarem morts. La situació continua sent molt complicada per als quatre equips implicats, i hem d’anar al màxim en tots els partits que ens queden, no hi ha cap altra solució», va asseverar Joaquín Prado en aquest sentit.