L’aeroport de la Seu té tots els permisos per obrir a l’aviació comercial el 8 de gener, però cap companyia aèria no està a punt per volar a partir d’aquesta data. Així ho va corroborar ahir la Generalitat, que va indicar que ara per ara no hi ha acords firmats amb cap empresa per operar vols regulars ni xàrter. L’única que ha manifestat la seua intenció de fer-ho ben aviat, Air Andorra, no té encara les autoritzacions necessàries per posar en marxa el transport aeri de passatgers des de Barcelona (vegeu SEGRE d’ahir).
«Existeix interès per part de diverses companyies i estem en negociacions», van assenyalar ahir fonts de la conselleria. «Ara que disposem dels permisos necessaris, estem pendents de les companyies que vulguin utilitzar aquesta infraestructura», van afegir.
Per la seua part, l’alcalde de la Seu, Albert Batalla, va corroborar que el fet que l’aeroport disposi de permisos per obrir l’aviació de passatgers a partir del 8 de gener «no garanteix que hi hagi operacions comercials». Tanmateix, va apuntar que espera «operacions a petita escala» de la mà de serveis com aerotaxis, «a l’espera de veure com es concreta una major utilització» de les instal·lacions.
En aquest sentit, va apuntar que la Generalitat «rep cada setmana peticions d’aerotaxis per aterrar a la Seu», unes sol·licituds, va explicar Batalla, fins ara desestimades perquè l’aeroport encara no tenia els permisos.D’altra banda, l’Associació d’Hostaleria de l’Alt Urgell descarta poder utilitzar aquest mateix hivern l’aeroport com a plataforma per atreure turistes a la comarca.
«No hi ha marge de maniobra» per concretar i vendre l’oferta, segons el president de l’entitat, Miquel Àngel Sánchez, que apunta que els operadors turístics venen els seus paquets d’hivern durant els mesos d’estiu.
Les expectatives s’ajornen així fins a l’estiu i l’hivern del 2015 mentre Turisme de la Seu busca mercats emissors a Europa, Rússia i la Xina. Batalla va reconèixer que no haver tingut data d’obertura amb més antelació «dificulta la planificació» del sector turístic.