Cultura

L’antic Magisteri serà un dels escenaris del Carnaval de Lleida

L’antic Magisteri serà un dels escenaris del Carnaval de Lleida

Lleida prepara el Carnaval, que aquest any compta amb un programa d’activitats que començaran el dimecres 22 de febrer i s’allargaran fins a l’1 de març, dia de l’enterrament de la sardina, que després del tradicional recorregut pel carrer Major, la Palma i plaça Cervantes enguany acabarà davant de la zona de Magisteri, actualment en fase de demolició. Sota el lema Derribus Interruptus, es ploraran les exèquies de Pau Pi i es donaran a conèixer els premis a les carrosses i comparses de la Gran Rua del dissabte 25. La regidora de Cultura, Montse Parra, va presentar ahir el programa del Carnaval i el cartell de la festa, que aquest any és obra de Judith Vidal, estudiant del Cicle d’Il·lustració de l’Escola d’Art Municipal Leandre Cristòfol. Parra va detallar que el programa d’aquest any començarà amb l’espectacle Quin disbarat!, a càrrec de la Unió de Teatreros Lleidatans.

La tradicional tupinada popular tindrà lloc el 23 de febrer a la plaça Ricard Viñes, mentre que el 24 se celebrarà la Rua de Carnestoltes pel Centre Històric. No faltarà divendres la XXXIII Marató de l’Ou a Doctora Castells. El dissabte 25 serà el gran dia del Carnaval lleidatà. Durant el matí la Germandat de Pau Pi, organitzadora de la festa, farà el tradicional recorregut per diferents carrers de la ciutat acompanyada per la Ilerband. El plat fort arribarà a la tarda, amb el pregó i la Gran Rua des de Santa Cecília fins a la plaça Ramon Berenguer IV.

Les inscripcions ja estan obertes i, de moment, compten amb 35 carrosses, 4 comparses i 5 llits per a la Cursa de Llits del diumenge 26.

lleida

Una disfressa d’“infermera sexi”, segons la mateixa etiqueta, per a nenes d’1 a 14 anys ha aixecat aquesta setmana la polèmica sobre el sexisme als articles per a menors. En basars de Lleida poden trobar-se disfresses per a nenes de policia o pirata, això sí, amb minifaldilla. Diversos tuitaires, entre ells l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, o la diputada d’En Comú Podem, Marta Sibina, van alertar a través de les xarxes socials de la venda d’aquest tipus d’articles. La queixa ha arribat fins a l’associació de consumidors Facua, que està intentant identificar el fabricant de les controvertides disfresses. “Encara no tenim cap dada. Continuem intentant localitzar el fabricant per denunciar-lo a l’autoritat competent”, va assenyalar Rubén Sánchez, portaveu de l’organització. El problema, va indicar Sánchez, és que una vegada localitzada l’empresa, “no hi ha ningú que posi la multa”. El que fa Facua és demanar a l’empresa que retiri el producte perquè s’estan violant les lleis d’igualtat de gènere, però només és un apercebiment.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

El XXIX Premi de Poesia Maria-Mercè Marçal obre la seva convocatòria fins el 14 de febrer
Cultura

El XXIX Premi de Poesia Maria-Mercè Marçal obre la seva convocatòria fins el 14 de febrer

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Pilar Bosch, Estefania Rufach i Rosa Mesalles presenten la programació dels Premis Literaris 2026
Cultura

La setmana dels Premis Literaris homenatjarà Vallverdú, Pàmies i Lorca

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Juneda reuneix el fotoperiodisme català en una nova edició del Miravisions
Exposicions i museus

Juneda reuneix el fotoperiodisme català en una nova edició del Miravisions

Laura Quintana · 26 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.