Esports

L’Enduro del Segre tindrà més de 200 participants

L’Enduro del Segre tindrà més de 200 participants

L’Enduro del Segre, la prova de referència d’aquesta modalitat a Espanya, arriba aquest cap de setmana a la trenta-vuitena edició superant els 200 pilots inscrits. Es tracta d’una xifra rècord respecte als últims anys, en els quals la mitjana de pilots en les proves del Campionat d’Espanya ha estat de prop de 130 corredors. La cita tindrà l’epicentre a Oliana, que torna a acollir una prova estatal d’aquesta modalitat 33 anys després. Va ser el 1984 quan aquesta secció del Moto Club Segre va acollir la carrera, si bé el 1999 va tenir el Nacional de les Autonomies i el 1991 el Mundial, un dels tres que ha organitzat el club lleidatà en tota la seua història.

El 38è Enduro del Segre, que no puntuava per al Campionat d’Espanya des del 2010, comptarà amb els primers espases, liderats pel vigent campió, el lleidatà Jaume Betriu. El pilot de Coll de Nargó, que va assistir ahir a la presentació de la prova a la Diputació, s’estrenarà a casa. “Mai l’he disputat perquè fa poc temps que em dedico a l’enduro. Vaig seguir com a aficionat el Mundial de Ponts del 2011 i serà tot un honor córrer-la i fer-ho, a més, a casa”, va indicar Betriu, que ha guanyat l’Estatal els dos últims anys, tant de la seua categoria com la de scratch. Tampoc faltaran a la cita el cambrilenc Iván Cervantes, pilot del Moto Club Segre i diverses vegades campió del món i d’Espanya; el barceloní Oriol Mena, també del club lleidatà; i els andalusos Víctor i Cristóbal Guerrero, entre d’altres. El gran absent serà el també barceloní Josep Garcia, subcampió estatal scratch, que es perdrà l’arrancada de temporada per culpa d’un accident de trànsit.

La prova tindrà un recorregut de 70 quilòmetres per l’Alt Urgell i el Solsonès, travessant els municipis de Bassella, Odén, Castellar de la Ribera i Lladurs, a més d’Oliana, on serà el pàdoc i la sortida i arribada. El Moto Club Segre, que tindrà una dotzena de desfibril·ladors repartits pel recorregut per qualsevol eventualitat, tal com va avançar SEGRE, preveu un pressupost d’uns 40.000 euros, dels quals gairebé un terç es destinaran a arreglar els camins i senders per on discorre.

TerritoriOliana · Alt Urgell
Més notícies de Oliana →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

El Cadí La Seu es fa fort al Palau i supera el Movistar Estudiantes (64-53)
Esports

El Cadí La Seu es fa fort al Palau i supera el Movistar Estudiantes (64-53)

Vanesa Ortega · 18 oct. 2026
La 15a Copa Internacional Pirineus arriba a la Seu d’Urgell
Esports

La 15a Copa Internacional Pirineus arriba a la Seu d’Urgell

Redacció i Elena Montañés · 13 març 2025
Més de 200 palistes participaran a la Copa del Món d'Eslàlom i Caiac Cross de la Seu d'Urgell
Esports

Més de 200 palistes participaran a la Copa del Món d’Eslàlom i Caiac Cross de la Seu d’Urgell

Redacció · 29 ag. 2023

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.