Economia

Les plantes de purins descarten obrir per alleujar les basses de les granges

Les plantes de purins descarten obrir per alleujar les basses de les granges

Les quatre plantes de purins de Lleida, parades des del febrer passat, han descartat reobrir durant un mes, tal com sol·licitaven sindicats i associacions agràries com a mesura d’urgència per buidar les basses de 360 granges del Segrià, les Garrigues i el Pla d’Urgell.

A les empreses titulars de les instal·lacions d’Alcarràs i Miralcamp, que van prendre aquesta decisió setmanes enrere (vegeu SEGRE del 14 de maig), s’han afegit també les dos de Juneda. Totes temen augmentar les seues pèrdues si el ministeri d’Indústria aplica sense canvis la retallada retroactiva que prepara per a les primes que aquestes plantes reben per generar energia a través de cogeneració.

Al risc d’haver de tornar primes ja cobrades per generar electricitat, s’hi suma l’expectativa que la retallada d’Indústria s’aprovi en el consell de ministres en les pròximes setmanes.

L’ordre ministerial espera actualment rebre l’informe del Consell d’Estat i el sector de les plantes de purins ha presentat noves al·legacions a aquest organisme consultiu a través de l’Associació de Desimpacte Ambiental de Purins (Adap). L’entitat ha insistit a reclamar una moratòria a la tisorada.

Fonts d’Adap van insistir ahir que Indústria ha obert la porta a ajornar un any la retallada si assoleix un acord amb el ministeri d’Agricultura perquè aquest assumeixi el compromís de garantir la viabilitat de les plantes més enllà d’aquest termini.

S’ha de recordar que Indústria no ha confirmat aquest extrem fins ara, mentre que Agricultura tan sols ha ofert 2,5 milions a la Generalitat per al trasllat de purins com a mesura d’urgència davant del tancament de les plantes de tractament.

Mentrestant, les basses de les 360 explotacions afectades acumulen els excedents de purins, mentre que els ramaders proven d’esgotar les possibilitats de donar-los sortida aplicant-los com a fertilitzant en camps d’oliveres i d’alfals.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Responsables d'Unió de Pagesos durant la roda de premsa de balanç de l'any agrari a Lleida
Economia

Unió de Pagesos alerta que a Lleida s’han perdut 6.324 pagesos des del 2000

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La demarcació té 105.864 pensions, un 1,38% més que fa un any, de les quals 67.356 són de jubilació, amb una quantia mitjana de 1.427,34 euros al mes.
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Analític Lleida · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.