El ciclisme de Lleida tindrà representació entre l’elit als Campionats d’Espanya de carretera, que es disputen el cap de setmana a Ponferrada amb la presència dels millors especialistes, tant en ruta com en contrarellotge. Fran Gironés (Coluer) i Marc Vilanova (CKT UAM Montón) tindran una oportunitat que pot ser única en la seua carrera esportiva, ja que, malgrat la seua categoria d’elit, disputaran la prova de ruta al costat de tot el gran grup professional, en un intent de l’organització de fer l’esdeveniment molt més atractiu. Gironés i Vilanova, destacats ciclistes en l’àmbit català, tindran rivals de la talla d’Alejandro Valverde, Pablo Lastras, Fran Ventoso, José Joaquín Rojas i Igor Antón, entre els favorits amb l’equip Movistar. A més, el Caja Rural comptarà amb Luis León Sánchez.
«És una gran oportunitat per a nosaltres. No cada dia correm amb gent de la talla dels Movistar, així que tocarà deixar-se veure», va manifestar ahir Marc Vilanova abans de desplaçar-se a Ponferrada en el seu vehicle particular. «Els Coluer de Fran (Gironés) surten junts, a mi em toca carretera i manta», va afegir. Per la seua part, Fran va manifestar des d’Haro, en ple viatge, que «hi anem a disfrutar de la cursa. A veure si podem estar a roda d’algun Movistar, a deixar-nos veure».
Un altre lleidatà, Arnau Solé serà avui a la prova sub-23 amb la selecció catalana. En el cas dels sub-23, la prova consta de vuit voltes al circuit de Ponderrada, per totalitzar 146 quilòmetres de recorregut, mentre que el traçat de professionals i elits serà de 200,9.
oportunitat única
Gironés i Vilanova afirmen que el seu objectiu principal és «deixar-se veure» entre els millors