Cultura

Mamapop recapta 25.000 € per a l’IRB

Mamapop recapta 25.000 € per a l’IRB

Un públic completament entregat va omplir ahir les dos sessions de la tercera edició del concert benèfic Mamapop celebrat a l’Auditori Enric Granados de Lleida. Les interpretacions d’un ampli ventall de cançons del pop rock dels anys 80 van aixecar els assistents de les butaques i van unir les seues veus a les dels artistes, ballant al ritme de la música.

El cartell d’entrades esgotades va marcar ahir aquesta nova edició del Mamapop, l’artífex del qual, Manel Simon, president de l’associació que dóna nom a l’espectacle, no va poder contenir l’emoció per la gran ajuda que aportarà a la investigació els fons recaptats al concert.

Així, Simon va assenyalar que "la generosa resposta dels lleidatans ens permetrà entregar 25.000 euros a l’Institut de Recerca Biomèdica de Lleida gràcies a les seues aportacions". Amb les entrades venudes ahir, el Mamapop aportarà a l’IRB un total de 60.000 euros en tres anys destinats a la investigació de la variant HER2 del càncer de mama, que es detecta en un 20% dels casos en els quals es diagnostica la malaltia. Un èxit que, segons va destacar Simon, dóna forces a l’associació per començar a pensar en edicions futures, amb noves propostes. "Esperem tornar a sorprendre el 2017", va afirmar.

En l’edició d’aquest any, el concert va reunir una orquestra de 36 músics de l’Orquestra Simfònica Julià Carbonell i alumnes del Conservatori L’Intèrpret, amb les veus d’Alícia Torrelles i Toni Gilabert.

Davant d’un públic molt emocionat i malenconiós, els músics van interpretar temes ben coneguts per tothom d’artistes i grups com Loquillo, Los Rebeldes, La Guardia, Luz Casal, Mecano, Los Secretos, Alaska, Duncan Dhu o Nacha Pop, entre altres.

La investigació és fonamental per millorar la detecció del càncer de mama. L’estudi de l’IRBLleida a què aniran destinats els fons del Mamapop servirà per ajudar a millorar l’esperança de vida de les persones afectades, sobretot les que presenten la variant HER2.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

El XXIX Premi de Poesia Maria-Mercè Marçal obre la seva convocatòria fins el 14 de febrer
Cultura

El XXIX Premi de Poesia Maria-Mercè Marçal obre la seva convocatòria fins el 14 de febrer

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Pilar Bosch, Estefania Rufach i Rosa Mesalles presenten la programació dels Premis Literaris 2026
Cultura

La setmana dels Premis Literaris homenatjarà Vallverdú, Pàmies i Lorca

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Juneda reuneix el fotoperiodisme català en una nova edició del Miravisions
Exposicions i museus

Juneda reuneix el fotoperiodisme català en una nova edició del Miravisions

Laura Quintana · 26 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.