Àlex Màrquez afronta aquest cap de setmana a Sepang la primera oportunitat de proclamar-se campió del món de Moto3, encara que per a això depèn del que facin els seus rivals, principalment l’australià Jack Miller, que avantatja en 20 punts quan n’hi ha 50 en joc (vegeu el desglossament adjunt). El de Cervera va participar ahir a la roda de premsa conjunta amb els pilots de MotoGP, entre els quals Valentino Rossi i el seu germà Marc, que li va donar diversos consells per a la cursa. » Has de ser agressiu i tirar!», li va etzibar. «L’ideal seria que acabés davant de Miller, però si Miller acaba al davant no és la fi del món. L’avantatge que té és que Miller, en aquest cas, no pot cometre cap error. La pressió recaurà en ell, que haurà d’acabar al davant o guanyar la cursa si vol guanyar el campionat», va afegir.
Rossi també el va aconsellar. «Pot calcular. A Moto3 sempre i sobretot en les últimes curses, la batalla és molt dura, amb molts pilots en el primer grup. Així que ha d’intentar mantenir-se lluny dels problemes, mirar de mantenir-se davant i guanyar alguns punts sobre Jack.»
Sobre el fet que pilots com l’italià li donin consells, Àlex va assegurar que «és un honor, ja que quan era petit els veia per la tele, bé el meu germà el tenia al costat del sofà (somriures), però a Valentino el veia per la tele. És un somni, ja que no t’imagines mai poder ser al costat seu en una conferència de premsa i alhora un honor ser al seu costat, i que a més et donin consells doncs encara més», va manifestar el líder de Moto3. Quant a la cursa, va reconèixer que «de moment estic molt bé, molt relaxat i content d’arribar aquí amb aquesta primera opció. No vull pensar en el títol, vull disfrutar de les últimes dos curses i intentar guanyar-les», va explicar Àlex Màrquez, que la temporada que ve a Moto2 lluirà el dorsal 73, segons la llista de pilots inscrits que ahir va fer oficial Dorna.
Per la seua part, Marc disposa a Sepang de l’oportunitat de superar Doohan i Stoner com els pilots que compten amb més pole aconseguides en una temporada (dotze) i igualar Doohan en victòries. En aquest sentit va assegurar que «és el moment que de tornar a ser davant» després de patir una altra caiguda a Austràlia, que «passa si pilotes sense pressió». «Estava intentant fer un tipus de cursa diferent, ser fort des del principi i obrir un gran buit. Ara crec que és el moment d’intentar aquestes coses perquè durant la temporada cal ser més caut», va confessar.