Política

Mas reivindica la vocació europeista de Catalunya i la força de les urnes

Mas reivindica la vocació europeista de Catalunya i la força de les urnes

El president Artur Mas va reivindicar aquest dilluns durant una visita a Lleida la vocació europeista de Catalunya i la força de les urnes en una jornada històrica al país després de la presentació del manifest del pacte pel dret a decidir. A Castellserà, Mas va arrencar crits a favor de la independència després d’afirmar: «Anem per la Via Catalana, anem per feina» i va finalitzar la seua intervenció recordant les paraules de Salvador Espriu: «Les persones no podem ser si no som lliures.» A més, va afirmar: «La nostra casa és Europa perquè tenim matriu europea.» També va reivindicar la tradició catalana com a país «d’acollida, convivència i llibertat com a elements identitaris» i va dir que «quan Espanya va entrar a Europa, els catalans vam tindre la sensació de tornar a casa».

En una primera parada a Mollerussa, on va inaugurar la nova empresa Manufri (participada per Nufri i la gala Mane), el president va destacar que per segon any consecutiu Catalunya ha exportat més a l’exterior que dins de l’Estat i «el nostre principal mercat és a fora d’Espanya», fet que demostra «la capacitat d’internacionalització de l’economia catalana, que funciona a molt bon ritme.» En dates com les actuals (vegeu les pàgines 16 i 17), el president va posar Manufri com a exemple d’una bona col·laboració entre Catalunya i França. I va destacar la necessitat d’estrènyer els llaços entre els territoris «al nord i al sud del Pirineu» des del punt de vista econòmic i cultural. Va destacar la història comuna entre les regions als dos costats de la frontera actual i va puntualitzar, en francès i dirigint-se als assistents d’origen gal (entre els quals hi havia la família Mane, cofundadora de Manufri), que «estem junts a la Unió Europea».

A més, va rebutjar la «imatge negativa» que la resta d’Europa té sobre els països del sud i va reivindicar que la inauguració de Manufri «és una bona ocasió per demostrar-ho. El sud d’Europa va pel bon camí», va defensar el president.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

La Paeria congela els impostos per al 2027 i amplia les bonificacions per fomentar l’habitatge assequible
Ajuntaments

La Paeria congela els impostos per al 2027 i amplia les bonificacions per fomentar l’habitatge assequible

Maria del Val · 21 oct. 2026
Els Plans de Sió posarà en marxa un servei de transport per connectar els seus onze nuclis
Política

Els Plans de Sió posarà en marxa un servei de transport per connectar els seus onze nuclis

Laura Quintana · 19 oct. 2026
Entra en funcionament un nou servei de bus entre el Pont de Suert i Vielha
Política

Entra en funcionament un nou servei de bus entre el Pont de Suert i Vielha

Vanesa Ortega · 16 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.