Economia

Milers de visitants al Pirineu i ahir uns 15.000 esquiadors a les pistes

Milers de visitants al Pirineu i ahir uns 15.000 esquiadors a les pistes

Un cel assolellat, temperatures suaus i les estacions d’esquí obertes, en una mesura o una altra van contribuir ahir a omplir les comarques del Pirineu de Lleida de milers de visitants coincidint amb el pont de la Puríssima, que el sector turístic espera tancar diumenge vinent amb una gran ocupació, superant el 75% previst inicialment. També els càmpings, especialment els bungalous, registren uns bons números i els allotjaments de turisme rural del Pirineu i el Prepirineu es troben entre el 60 i el 70% d’ocupació. Més enllà de l’esquí, els turistes també opten per les visites o la pràctica d’esports d’aventura. A Àger, les escoles de vol van assegurar estar en temporada baixa al coincidir amb la neu encara que s’han contractat diversos serveis, un 30% de la mitjana anual.

La d’ahir va ser una de les millors jornades d’esquí de la llarga setmana festiva que es va iniciar el cap de setmana passat coincidint amb l’obertura de les estacions, encara que per avui s’esperen més esquiadors. Uns 15.000 esquiadors van omplir les pistes d’esquí alpí de Lleida, i un altre miler llarg es va atansar fins a les estacions d’esquí nòrdic. A les estacions del Pallars es van comptabilitzar fins a 2.940 aficionats que van poder disfrutar d’un dia excel·lent, prop de 1.900 a Port Ainé i 1.100 a Espot. A la Ribagorça, més de 2.300 esquiadors es van congregar a les pistes de Boí Taüll per a la pràctica d’aquest esport.

Andreu Velilla, responsable de l’estació, va destacar que la d’ahir va ser una de les millors jornades dels últims anys, amb més esquiadors que en tot el pont de l’any 2015. A Baqueira Beret es van superar els 8.000 esquiadors. En el cas del Solsonès van ser més de 1.700 els esquiadors que van gaudir de la jornada.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Responsables d'Unió de Pagesos durant la roda de premsa de balanç de l'any agrari a Lleida
Economia

Unió de Pagesos alerta que a Lleida s’han perdut 6.324 pagesos des del 2000

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La Generalitat reconeix oficialment la Fira Agroalimentària d’Aitona
Economia

La Generalitat reconeix oficialment la Fira Agroalimentària d’Aitona

Vanesa Ortega · 16 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.