Esports

Mollerussa ajorna la Milla Nàutica per no danyar les rates d’aigua del Canal

Mollerussa ajorna la Milla Nàutica per no danyar les rates d’aigua del Canal

L’ajuntament de Mollerussa ha decidit no recuperar per a aquesta edició de la festa major la Milla Nàutica, que es va suprimir el 2008 i que es duia a terme a la banqueta del Canal d’Urgell. Ho ha fet al ser advertit per l’entitat ecologista Egrell de l’amenaça que suposaria per a dos espècies vulnerables que hi tenen el seu hàbitat: es tracta de la rata d’aigua (Arvicola sapidus), un petit mamífer rosegador que mesura entre 16 i 23 centímetres malgrat que té una cua de 12 centímetres de mitjana, i la bavosa de riu (Salaria fluviatilis), un peix sense escames d’uns 15 centímetres.

Segons Egrell, entitat molt involucrada en la recuperació de l’Estany d’Ivars d’Urgell i Vila-sana, aquestes dos espècies s’alimenten de les plantes de la banqueta que s’haurien de segar perquè les embarcacions poguessin baixar amb seguretat. Per aquesta raó, segons va explicar ahir l’alcalde, Marc Solsona, des del consistori es va optar per no recuperar aquest any l’esdeveniment per contribuir a mantenir la presència d’aquestes dos espècies en l’ecosistema del Canal. Solsona va recordar que el consistori es va adherir recentment al manifest de la Plataforma Canal Viu en defensa dels arbres del canal i del seu entorn i que, per coherència, no tindria sentit afavorir un ús lúdic que perjudica aquesta defensa.

No obstant, el consistori podria estudiar noves fórmules per celebrar l’esmentada Milla Nàutica en futurs anys. L’ajuntament va portar a terme l’any passat per aquestes dates una enquesta popular a través del programa de la festa major (que enguany se celebra a partir de demà dia 18 i fins al 21 de maig) per saber si la ciutadania volia recuperar aquesta festa. Segons el consistori, malgrat que la iniciativa no va tenir gaire participació, els que ho van fer sí que van votar a favor de recuperar la festa.

TerritoriMollerussa · Pla d'Urgell
Més notícies de Mollerussa →

Més llegides

Detingut un menor d’edat per crear i administrar grups de BLOCUS a Lleida

Successos

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

La Paeria licita l’ampliació de Víctor Torres, una obra de 5,6 milions

Urbanisme i habitatge

El CF Pardinyes dona el tret de sortida al seu 75è aniversari amb una gran festa a la Llotja

Futbol

Tàrrega reivindica el 25N amb la campanya ‘Calladeta estàs més guapa’

Societat

També t’interessarà

El Mollerussa cau per la mínima al camp de la Pobla de Mafumet (2-1)
Futbol

El Mollerussa cau per la mínima al camp de la Pobla de Mafumet (2-1)

Vanesa Ortega · 25 oct. 2026
El CP Vila-sana es queda a les portes de la Supercopa d’Espanya davant el Telecable (1-2)
Hoquei

El CP Vila-sana es queda a les portes de la Supercopa d’Espanya davant el Telecable (1-2)

Vanesa Ortega · 25 oct. 2026
Altres esports

Laia Bosch i Jordi Llobet destaquen al Mundial d’escacs

Laura Quintana · 22 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.