La lleidatana Laura Orgué, que el mes de febrer passat va firmar el millor resultat de l’esquí de fons espanyol en la història dels Jocs Olímpics d’Hivern, al quedar en desena posició en la prova de 30 quilòmetres de Sotxi 2014, ha decidit aparcar la retirada que havia anunciat abans d’afrontar la cita olímpica i continuarà una temporada més en l’elit del fons. Encara que ha sigut una «decisió madurada», assegura, els grans resultats aconseguits a Sotxi «van acabar per decantar la balança», explica la igualadina establerta des de fa un parell d’anys a l’Alt Urgell.
Orgué, de 27 anys i pertanyent al CEFUC de la Seu d’Urgell, s’ha decidit a continuar perquè «he recuperat la motivació. Feia diverses temporades en què la millora havia sigut molt petita i veia que no tenia ganes per continuar. Però en aquesta última campanya la feina que hem realitzat s’ha traduït en bons resultats i això m’ha donat la motivació suficient per seguir», va dir l’esquiadora que actualment resideix a Argolell.
No obstant, la intenció de la lleidatana és anar temporada a temporada. No «em plantejo res més enllà d’aquest any. Quan acabi, meditaré què faig, si segueixo o bé ho deixo,» va assenyalar. Entre els seus objectius per a la pròxima campanya destaquen el Campionat del Món, que es disputarà a Suècia, i el Tour de Ski, una prova de la Copa del Món de l’especialitat que es disputa durant deu dies, i que es compon de diferents proves i disciplines.
«És una competició que per les meues qualitats com a atleta em pot anar molt bé i que no havíem pogut fer perquè a nivell logístic és molt costós, però aquest any ens hem proposat anar-hi i és una motivació extra per a mi», assenyala. A més, la lleidatana prendrà part en altres proves de la Copa del Món i alguna de la Copa d’Europa.
Qui sí que canviarà d’aires és el que fins ara havia sigut el seu seleccionador a l’equip estatal l’última dècada, el també lleidatà Joan Erola. L’urgellenc, que feia 21 anys que era al cos tècnic d’esquí de fons de la Federació Espanyola d’Esports d’Hivern (des del 1993), deixarà el seu càrrec per voluntat pròpia per iniciar una etapa de quatre anys en el Club Naturlandia de Sant Julià de Lòria, en col·laboració també amb la Federació Andorrana d’Esquí.
«És un projecte que em motiva molt perquè és començar pràcticament des de zero. Serà apartar-me uns anys de l’elit de l’esquí de fons perquè em dedicaré a la base, una cosa que també m’apassiona», explica Erola, que ha sigut al llarg de nou temporades el seleccionador absolut espanyol en dos etapes diferents, en les quals ha participat en tres Jocs Olímpics i nou Campionats del Món, així com cinc Mundials júniors i tres Jocs de la Joventut. Existeix la possibilitat que Erola es mantingui com a preparador físic de Laura Orgué durant la pròxima temporada.
objectius
Orgué, de 27 anys, té els reptes del Mundial i el Tour de Ski, una prova de la Copa del Món de 10 dies