La marca Edenia i la denominació d’origen Pera de Lleida van presentar ahir la nova campanya 2014 amb una visita a una finca de pera llimonera a Alcoletge on quinze famílies catalanes, escollides gràcies a un sorteig organitzat entre la DO i la cadena de Supermercats Llobet, van poder collir la seua pròpia fruita de les pereres i comprovar la qualitat de la fruita lleidatana. Aquesta campanya es produeix poc després que dos camions carregats amb fruita lleidatana hagin estat atacats a França. Davant d’aquests atacs, els sindicats agraris van animar a consumir fruita de Lleida (vegeu SEGRE d’ahir).
Malgrat que la collita de pera llimonera ja ha estat diversos dies en marxa, la fruita emparada per la DO arriba sempre al mercat uns dies més tard que les peres no certificades i acaba abans la campanya ateses les restriccions de graus Brix i penetromia que exigeix Edenia, marca amb la qual es comercialitzen les peres de la DO.
Josep Lluís Trilla, conseller delegat de TQF, empresa comercialitzadora de la marca, va valorar aquesta iniciativa d’atansar els clients a les finques perquè vegin amb els seus propis ulls què hi ha darrere de la fruita que compren cada dia al lineal. «Promocionar una marca és un projecte difícil» però amb la Pera de Lleida «s’ha d’insistir perquè es té el millor producte». Segons Trilla, els consumidors cada vegada són més conscients que el producte de proximitat és el que té millor qualitat i seguretat.
Sarroca va dir que la DO és encara una organització petita que reuneix un miler d’hectàrees de cultius i amb un volum econòmic d’uns 40 milions d’euros, «però és una DO que vol estar a prop del consumidor». Va explicar que aquesta campanya està resultant de gran qualitat i amb calibres grans.