L’Actel Força Lleida lluitarà aquesta tarda a Granollers (18.00) per conquerir la segona Lliga Catalana LEB de la seua curta història, títol que ja va alçar en la seua primera temporada en competició. Des d’aleshores no havia arribat ni tan sols a la final, al perdre en semifinals davant d’equips de LEB Plata com el Tarragona (el 2014) i Prat (2013), precisament el rival que haurà de derrotar avui en un partit marcat pels problemes físics que arrossega l’equip de Joaquín Prado.
Confirmada l’absència de José Simeón, queno es vol forçar tenint en compte que en una setmana arranca la competició de Lliga, el tècnic asturià continua tenint el dubte de Khyle Marshall, que arrossega una forta amigdalitis que tampoc no li va permetre entrenar ahir. Sí que ho va fer Juampi Sutina, ja millorat dels seus problemes al peu i que, tret de sorpresa, podrà jugar.
Encara que Prado va reconèixer que la veritable temporada arranca divendres que ve a Lugo, no amaga que la final l’afronten motivats. «Jugarem un partit en el qual hi ha un títol en joc, per això l’esforç, la intensitat, la implicació i la lluita han de ser de deu, indubtablement el joc ofensiu i defensiu distaran molt del deu», va reconèixer.
L’Actel Lleida ja s’ha enfrontat en aquesta pretemporada al conjunt barceloní, de fet va ser en el seu debut i la victòria va ser per als lleidatans per 59-47.
Prado creu que les referències d’aquell partit probablement no serviran gaire. «En tres setmanes de pretemporada els equips avancen molt. Et pots trobar amb un equip que tàcticament no s’assembla en res al que et vas enfrontar fa unes setmanes. Veurem quin Prat ens trobarem», va afirmar. Aquest matx es disputarà com a preliminar de la final de la Lliga d’ACB.
joaquín Prado
«Hi ha un títol en joc, per això l’esforç, la intensitat i la implicació han de ser de deu»