Societat

Renovats ja el 98 per cent dels 23.000 fanals previstos

Renovats ja el 98 per cent dels 23.000 fanals previstos

L’ajuntament, a través de la concessionària LleidaLlum, ja ha renovat el 98% dels 23.000 punts de llum que preveia canviar a la ciutat a tots els barris, amb el principal objectiu d’aconseguir un estalvi energètic. En el conjunt de la ciutat, la concessionària implantarà 7.297 punts de llum de tecnologia LED.

Queda per abordar la renovació de l’enllumenat a Sucs i s’ha començat a reforçar la del camí de Boixadors, segons va indicar la primera tinenta d’alcalde, Marta Camps. Així mateix, els operaris treballen actualment en la millora de la il·luminació pública als carrers Gran, Grealó i Antoni Vilaplana de Llívia. En concret, s’estan substituint 36 pals que presentaven problemes de seguretat per nous fanals amb llums de sodi que es col·loquen en un punt de la vorera que no dificulti el pas de vianants, com passava ara (estaven al mig de la vorera).

A Llívia la Paeria també està construint catorze passos de vianants adaptats. Aquesta actuació i la renovació de l’enllumenat estarà acabada al febrer, encara que a la primavera està previst adaptar catorze passos zebra més. Camps va indicar que amb aquestes obres i les projectades als Magraners i el Secà pràcticament tota la ciutat estarà adaptada a persones amb mobilitat reduïda.

Així mateix, el consistori treballa en l’enjardinament i dignificació de l’entrada de Llívia

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Les persones desallotjades a Balaguer encara no han pogut tornar a casa
Societat

Les persones desallotjades a Balaguer encara no han pogut tornar a casa

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Tàrrega activa un servei especial de bus urbà gratuït per Tots Sants
Societat

Tàrrega activa un servei especial de bus urbà gratuït per Tots Sants

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Mollerussa demana a la ciutadania fotografies antigues de l’església de Sant Jaume
Societat

Mollerussa demana a la ciutadania fotografies antigues de l’església de Sant Jaume

Laura Quintana · 28 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.