Política

Ros accepta funcionaritzar directius que ara nomena el govern

Després de la tercera reunió de l’oposició i el PSC sobre el cartipàs municipal, l’alcalde, Àngel Ros, va afirmar que han acordat «tendir a funcionaritzar» alguns càrrecs eventuals ara designats pel govern, com havien acordat la resta de grups. Es va referir als directius d’equipaments culturals com la Panera, l’Escorxador, l’Auditori o el Magical, les places dels quals s’incorporaran el 2016 a la plantilla orgànica, prèvia negociació sindical, i es cobriran mitjançant concurs. Va apuntar que no té per què haver-hi canvis si els actuals directius guanyen les places. També va destacar que hi ha consens en la participació de ciutadans en el ple representant entitats i que un grup pugui delegar-hi la seua intervenció i ha encarregat un informe jurídic que aclareixi si les comissions informatives poden ser obertes al públic, com proposa l’oposició i accepta el PSC, «sempre que sigui legal».

També va acceptar estudiar que sigui el ple el que designi representants municipals en alguns organismes, quan no ho sigui l’alcalde. En canvi, va rebutjar, malgrat estar en minoria, que la resta de grups participin en la junta de govern, com demanen, i va defensar l’ús del cotxe oficial i no anar en taxi, com va proposar ERC.

Ros espera acordar l’organització municipal la setmana vinent, però l’oposició no té pressa. El portaveu de CiU, Toni Postius, va destacar que el PSC «està en minoria i això el força a negociar». «El despotisme il·lustrat que li agrada a Ros haurà d’acabar-se.» En aquest sentit, Sergi Talamonte (Comú) va dir que haurà de deixar de ser l'»alcalde xèrif». Ángeles Ribes (C’s) i Carles Vega (ERC) van recordar que el PSC encara no els ha proporcionat informació sobre el total de càrrecs eventuals i van augurar que en aquest punt, igual que en el dels sous dels polítics i les assignacions als grups, acabaran votant perquè no arribaran a acords. Pau Juvillà (Crida) va dir que són els únics que continuen defensant una rebaixa de les retribucions i va destacar la major participació en el ple.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

La Paeria congela els impostos per al 2027 i amplia les bonificacions per fomentar l’habitatge assequible
Ajuntaments

La Paeria congela els impostos per al 2027 i amplia les bonificacions per fomentar l’habitatge assequible

Maria del Val · 21 oct. 2026
Desplegament policial a Lleida per evitar que una manifestació de Vox es trobi amb una concentració antifeixista
Política

Desplegament policial a Lleida per evitar que una manifestació de Vox es trobi amb una concentració antifeixista

ACN · 16 set. 2026
Enjuanes, Valls i Morón exerciran l’Alcaldia accidental de Lleida durant l’agost
Política

Enjuanes, Valls i Morón exerciran l’Alcaldia accidental de Lleida durant l’agost

Maria del Val · 30 jul. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.