Política

Ros diu que farà el possible per pactar i Postius busca suport per desbancar-lo

L’alcalde en funcions de Lleida i candidat del PSC a la reelecció, Àngel Ros, va afirmar ahir que farà el possible per assolir pactes amb altres forces que li permetin governar sense problemes després de perdre la majoria absoluta i quedar-se amb 8 edils, el pitjor resultat socialista des del 1979, encara que és la força més votada, amb dos edils més que CiU. «Faré el possible per arribar a un pacte estable, ara o després del 27-S», va assenyalar en al·lusió a les eleccions catalanes. «Desitjaria arribar a acords ara, però abans de processos electorals és més difícil», va admetre. Va insistir que «parlaré amb tots» i que «negociaré fins a l’últim minut», però que si no hi ha acords «governaré en minoria com a llista més votada i negociant punt per punt». Ros es va negar a apuntar quins pactes preferiria i què oferirà per assolir-los. «No diré res, cal parlar primer amb qui negocies», va indicar. Va afegir que ara la seua prioritat és «garantir que funcionin els serveis públics» i, més endavant, «dur a terme el programa de govern, que no serà el meu, sinó el que es pacti». També va assumir que, si no hi ha acords, pot veure’s obligat a aplicar mesures que li imposin els altres. «Forma part de les regles del joc, si ho aprova el ple ho hauré de complir», va dir.

Les possibilitats d’un pacte de govern són poques a curt termini, davant de la negativa de CiU i el fet que Ciutadans també ho descarti (vegeu la pàgina 4). Així, el PSC estaria acostat a un govern en minoria, ja que un pacte alternatiu que doni la majoria absoluta en el ple a un altre candidat sembla inviable.

No obstant, l’alcaldable de CiU, Toni Postius, després de reiterar que no hi haurà sociovergència -«seguríssim, va a missa»-, va afirmar que intentarà articular una alternativa per descavalcar Ros. «La meua aposta és parlar amb tots per veure el que pensen, però està clar que numèricament hi ha possibilitats de configurar una alternativa», va destacar. Va assenyalar que les forces que van firmar l’acord de l’ANC per construir una alternativa sobiranista a la Paeria i que han obtingut representació (CiU, ERC i Crida) sumen 11 edils davant els 8 del PSC. «Onze tenen més legitimitat que vuit», va subratllar. «Llavors la pilota seria a la teulada del Comú, Ciutadans i el PP, que haurien de decidir si permeten que Ros segueixi o possibiliten un canvi», va afegir. Tanmateix, tant Ciutadans com el PP no estan per la feina de votar Postius. Ros va respondre instant Postius «a aprendre de l’alcalde Trias [de CiU, que ha perdut a Barcelona], que diu que ha de governar la llista més votada». «Hem guanyat i tenim la legitimitat democràtica», va considerar, i va opinar que un pacte per fer-lo fora seria contra natura.


Eleccions 24M: Els resultats finals a totes les capitals lleidatanes


 

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

La Paeria congela els impostos per al 2027 i amplia les bonificacions per fomentar l’habitatge assequible
Ajuntaments

La Paeria congela els impostos per al 2027 i amplia les bonificacions per fomentar l’habitatge assequible

Maria del Val · 21 oct. 2026
Desplegament policial a Lleida per evitar que una manifestació de Vox es trobi amb una concentració antifeixista
Política

Desplegament policial a Lleida per evitar que una manifestació de Vox es trobi amb una concentració antifeixista

ACN · 16 set. 2026
Enjuanes, Valls i Morón exerciran l’Alcaldia accidental de Lleida durant l’agost
Política

Enjuanes, Valls i Morón exerciran l’Alcaldia accidental de Lleida durant l’agost

Maria del Val · 30 jul. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.