En un sol dia, la postura del PSC sobre les mocions per la consulta ha fet un gir radical. Si en el ple extraordinari de dimarts l’alcalde, Àngel Ros, va decidir que no es votessin ni la de CiU ni la seua, després d’una advertència del secretari general, per la suspensió del Tribunal Constitucional, ahir el PSC va fer públic que en el ple de demà presentarà no una sinó dos mocions. Una de titulada Volem votar! i una altra que insta a retirar el recurs d’inconstitucionalitat de la llei de consultes. Ros va argumentar que «el respecte a la suspensió del TC ja està previst» en aquestes mocions.
La primera explicita el «suport a la celebració d’una consulta i al dret a decidir en un marc legal que faci realitat l’aspiració catalana de Volem votar com a via per sortir de la greu crisi institucional actual» i exigeix a Generalitat i Estat «que negociïn la celebració d’una consulta de manera immediata, amb respecte a les lleis i impulsant els canvis legislatius que siguin necessaris».
Ros va afirmar que «instem a fer possible una consulta en termes legals i, si la legalitat no ho permet, s’ha de canviar la fórmula de la consulta o introduir canvis legals». «Hi ha una suspensió en aquest moment de la llei de consultes per part del Tribunal Constitucional que s’ha de respectar, però la suspensió s’haurà d’aixecar en un moment determinat o s’hauran de fer canvis legislatius perquè puguem votar», va afegir.
En aquest sentit, presenta una altra moció demanant retirar el recurs «amb què el govern del PP continua negant un principi bàsic de la democràcia, que és que la voluntat popular es manifesti a les urnes».
«La Paeria sempre respectarà les lleis i vol el dret dels ciutadans a votar dins dels marcs legals», va remarcar.