Economia

Talls de carreteres pels danys de la fauna al bestiar

Unió de Pagesos (UP) ha organitzat talls de carreteres a Oliana, la Pobla, el Pont de Suert, Berga i Ripoll el dia 16 de desembre per denunciar els danys de la fauna al bestiar a causa d’»una gestió deficient de la sobrepoblació d’animals salvatges» i per protestar per les retallades en determinades línies d’ajuda. Aquest acte serà un preàmbul de la campanya Lluita amb UP per la dignitat de la pagesia, que culminarà amb una tractorada del 26 al 28 de gener cap a Barcelona des de diversos punts de Catalunya.

D’altra banda, arran de la jornada coorganitzada per Territori a Boí titulada Seguiment i conservació de les poblacions d’ós bru i llop a Catalunya, UP va exigir ahir al Govern que no ajudi a augmentar el nombre d’óssos al Pirineu, ja que «els seus atacs a ramats evidencien que no és compatible la seua protecció amb les activitats productives de les comarques de muntanya», segons va afirmar el coordinador nacional del sindicat, Joan Cavall. UP també va instar a no incentivar la presència de llops a Catalunya perquè «a les zones de l’Estat en què hi ha llops tenen seriosos problemes per garantir la ramaderia extensiva i fins i tot la seguretat ciutadana».

Enèsima protesta contra el Govern per les retallades en línies d’ajut

UP ha convocat en els últims mesos diverses mobilitzacions a Tremp, el Pont de Suert, la Seu, les Borges, Ripoll, Amposta, Berga, Reus, Falset i Gandesa per denunciar que «Agricultura no ha respectat el Programa de Desenvolupament Rural (PDR) i ha retallat ostensiblement el pressupost en línies d’ajut prioritàries que el Parlament va aprovar per unanimitat el 2014». Segons assenyala UP, «un dels sectors més afectats és la ramaderia ecològica, que ha patit una retallada de més d’un 50 per cent pel que fa als ajuts».

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Responsables d'Unió de Pagesos durant la roda de premsa de balanç de l'any agrari a Lleida
Economia

Unió de Pagesos alerta que a Lleida s’han perdut 6.324 pagesos des del 2000

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La Generalitat reconeix oficialment la Fira Agroalimentària d’Aitona
Economia

La Generalitat reconeix oficialment la Fira Agroalimentària d’Aitona

Vanesa Ortega · 16 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.