Societat

Tàrrega contracta dos agents cívics per frenar males pràctiques

Tàrrega contracta dos agents cívics per frenar males pràctiques

L’ajuntament de Tàrrega ha recuperat el programa dels agents cívics amb l’objectiu d’informar els veïns sobre el compliment de les normes de bona convivència als espais públics. S’ha contractat dos persones, que identificades amb armilles distintives, recorren la ciutat difonent valors de civisme, detectant conductes incíviques i proposant alternatives correctes a través del consens i el diàleg.

El consistori ha contractat aquests dos agents com a col·laboradors socials mitjançant un contracte de 37,5 hores setmanals i finançat pel Servei Català d’Ocupació. Així mateix, assisteixen a una formació laboral de 50 hores al centre municipal La Solana. Els agents cívics ja van ser presents a Tàrrega el 2010.

El servei es portarà a terme fins al pròxim mes de juny. L’eix de la seua activitat se centra en les ordenances municipals de civisme, circulació, tinença d’animals o contaminació acústica.

Les principals incidències detectades són embrutar la via pública; no recollir les defecacions de les mascotes o portar els gossos sense corretja. El regidor de Participació Ciutadana, Jaume Ponsarnau, va destacar la tasca dels agents per afavorir el bon veïnatge.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Societat

L’escola Ignasi Peraire guanyarà 1.800 m² de pati amb una obra de 113.900 euros

Laura Quintana · 29 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Serra i dos vials de Mollerussa renovaran els paviments per 118.000 euros

Laura Quintana · 29 oct. 2026
Les persones desallotjades a Balaguer encara no han pogut tornar a casa
Societat

Les persones desallotjades a Balaguer encara no han pogut tornar a casa

Laura Quintana · 28 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.