Cultura

Tàrrega enceta la festa major

Tàrrega enceta la festa major

Tàrrega va iniciar ahir les festes locals amb una cercavila que va anar a càrrec dels més petits de la capital de l’Urgell. Més de 300 nens, membres de les agrupacions infantils de cultura popular i escolars de Primària dels centres de la ciutat, van participar en l’Eixideta, un acte que inclou la Tronada, que antigament marcava l’inici de les festes, i el tradicional pregó que discorre pels carrers de la localitat.

Després de la desfilada va tenir lloc una exhibició de balls en una abarrotada plaça Major. A les agrupacions infantils de cultura popular se’ls van sumar aquest any desenes d’escolars d’entre tercer i sisè de Primària de Tàrrega que aquestes setmanes han participat en diferents tallers formatius amb l’objectiu de conèixer les danses tradicionals de la ciutat, com l’Eixida i el Ball de Bastons.

Tot seguit, en una sala de plens de l’ajuntament de Tàrrega a vessar, va tenir lloc el pregó de la festa major, que va anar a càrrec de l’entrenador de bàsquet Jaume Ponsarnau Goenaga, que, amb un brillant palmarès esportiu, s’ha convertit en el tècnic de Lleida més premiat en l’àmbit internacional. En el seu discurs, Ponsarnau va recordar la seua infantesa a la capital de l’Urgell i el seu amor pel bàsquet.

En la jornada d’avui, Tàrrega reviurà la processó de les Santes Espines, un acte solemne datat l’any 1551 i en el qual prendran part l’ajuntament i el seguici festiu format per l’Esbart Albada, la Fal·lera Gegantera, la Cobla Tàrrega, l’Associació Guixanet i els Diables BAT.

El convidat d’honor en aquesta ocasió serà Josep Rull, conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat.

TerritoriTàrrega · Urgell
Més notícies de Tàrrega →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Detingut un menor d’edat per crear i administrar grups de BLOCUS a Lleida

Successos

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Tàrrega reivindica el 25N amb la campanya ‘Calladeta estàs més guapa’

Societat

També t’interessarà

Cultura

SPASA forma una vintena d’artistes de carrer a Moçambic

Laura Quintana · 30 oct. 2026
El teatre apropa la inclusió a l'alumnat de l'Urgell
Cultura

El teatre apropa la inclusió a l’alumnat de l’Urgell

Laura Quintana · 26 oct. 2026
Lo Memefest de Tàrrega clou la 8a edició amb 2.000 assistents
Cultura

Lo Memefest de Tàrrega clou la 8a edició amb 2.000 assistents

Laura Quintana · 26 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.