Economia

Tarrés farà una ruta amb els seus 25 pous, fonts i aljubs

Tarrés farà una ruta amb els seus 25 pous, fonts i aljubs

L’ajuntament de Tarrés ha aprovat definitivament el projecte per recuperar les antigues basses, aljubs, pous i fonts que conformaran una ruta turística d’uns 14 quilòmetres, segons va explicar ahir l’alcalde, Ramon Maria Arbós. Són prop de 25 elements, la majoria dels quals construïts amb pedra de la comarca, per emmagatzemar aigua destinada a activitats agrícoles i ramaderes que ara es vol ensenyar als visitants, ja que formen part del patrimoni històric de la població.

El projecte suposarà una inversió de més de 130.000 euros i per finançar-lo s’han sol·licitat ajuts a través del programa Leader de la Unió Europea, dins de la categoria de restauració de patrimoni per a la seua adequació a usos turístics.

D’altra banda, Arbós va indicar que l’empresa CLH, companyia espanyola dedicada a l’emmagatzemament, transport i distribució de combustible d’hidrocarburs i productes petrolífers, està disposada a invertir 18.000 euros en la restauració i recuperació d’una d’aquestes fonts. L’alcalde va apuntar que si s’aconsegueix la subvenció de la UE, afegida a aquesta aportació privada, el consistori no hauria d’invertir gaire diners en aquesta iniciativa.

La creació d’aquesta nova ruta no ha motivat al·legacions ni objeccions per part dels veïns durant mes que ha estat exposat el projecte a informació pública.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Responsables d'Unió de Pagesos durant la roda de premsa de balanç de l'any agrari a Lleida
Economia

Unió de Pagesos alerta que a Lleida s’han perdut 6.324 pagesos des del 2000

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La demarcació té 105.864 pensions, un 1,38% més que fa un any, de les quals 67.356 són de jubilació, amb una quantia mitjana de 1.427,34 euros al mes.
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Analític Lleida · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.