Successos i tribunals

Un jove mor ofegat a Camarasa, segona víctima mortal al riu en només 24 hores

Un jove mor ofegat a Camarasa, segona víctima mortal al riu en només 24 hores

Un jove de 24 anys veí de Barcelona va morir ahir quan es banyava al riu Segre a Camarasa. Amb ell ja són dos les persones que han mort ofegades a les comarques lleidatanes en menys de 24 hores, després que un home morís dissabte quan feia caiac a la Noguera Pallaresa a Rialp. El succés d’ahir es va produir quan passaven pocs minuts de la una del migdia a la zona coneguda com la platgeta, al parc Maria Rúbies d’aquesta localitat de la Noguera. Un grup de familiars i amics, d’origen dominicà i veïns de Barcelona, havien anat al lloc, situat a uns 500 metres del pont Romà, per celebrar l’aniversari d’un d’ells a la zona de pícnic. Va ser llavors quan l’homenatjat va decidir endinsar-se a l’aigua per banyar-se amb altres companys. «S’estava banyant a la zona dels remolins que molta gent no sap que es formen», van explicar testimonis dels fets. Cap a les 13.11 hores, els bombers de la Generalitat van rebre l’avís que una persona s’estava ofegant al riu. Per al rescat es va activar un dispositiu format per un helicòpter amb efectius del Grup d’Actuacions Especials (Grae) i del Grup d’Emergències Mèdiques (Gem), a més de quatre dotacions terrestres, una de les quals equipada amb una barca. Els primers bombers que van arribar al terreny van poder traure ràpidament de l’aigua el jove, però, tanmateix, el metge del SEM (Sistema d’Emergències Mèdiques) no va poder fer res per salvar-li la vida i en va certificar la mort. Després de dur-se a terme l’aixecament del cadàver, un cotxe de la funerària se’l va emportar.

El succés es va produir tan sols 24 hores després que un ciutadà francès de 55 anys morís, també ofegat, quan feia caiac al riu Noguera Pallaresa, al seu pas pel terme municipal de Rialp. Va ser cap a la mateixa hora, però de dissabte, quan faltaven pocs minuts per a les dos del migdia. El traspassat practicava aquesta modalitat aquàtica juntament amb sis companys quan, per causes que es desconeixen, l’embarcació va bolcar i l’home va quedar submergit dins de l’aigua sense poder fer ràpidament la maniobra per sortir-ne. Va aconseguir, no obstant, desfer-se del caiac i arribar fins a unes roques gràcies a l’ajuda dels seus companys. Tanmateix, va acabar morint poc després.

El cap de setmana tràgic a la muntanya es completa amb un turista israelià de 53 anys que va morir la nit de divendres després d’estimbar-se des del pic de Comapedrosa, a Andorra. Pel que sembla, va caure des d’una altura d’uns 30 metres quan anava acompanyat d’una altra persona, que va resultar ferida.

remolins

El jove es va endinsar en una perillosa zona amb remolins on ja han mort diverses persones

TerritoriCamarasa · Noguera
Més notícies de Camarasa →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Desallotgen una desena de persones per l'esfondrament d'una casa deshabitada al centre històric de Balaguer A Torres de
Successos

Desallotgen una desena de persones per l’esfondrament d’una casa deshabitada al centre històric de Balaguer

Vanesa Ortega | ACN · 24 oct. 2026
Estabilitzat l'incendi de vegetació forestal causat per llamps a la Baronia de Rialb
Successos i tribunals

Estabilitzat l’incendi de vegetació forestal causat per llamps a la Baronia de Rialb

Vanesa Ortega · 8 set. 2026
Els Agents Rurals restringiran aquest diumenge l'accés a la Baronia de Rialb i la Serra de Mont-roig pel risc d'incendi
Successos i tribunals

Els Agents Rurals restringiran aquest diumenge l’accés a la Baronia de Rialb i la Serra de Mont-roig pel risc d’incendi

ACN · 5 set. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.