El Lleida Esportiu va anunciar ahir la incorporació del mitjapunta i jugador de banda Urko Arroyo, de 28 anys, procedent del Reial Jaén de Segona B. El nou jugador blau, que fa 1,70 metres i pesa 63 quilos, va nàixer a Bilbao i s’ha compromès per una temporada.
, que ja va pretendre el Lleida el passat estiu per petició d’Imanol Idiakez amb qui havia coincidit al Toledo, es va formar en les categories inferiors de l’Athletic Club arribant a debutar amb el primer equip a Primera divisió. A més, també ha jugat a l’Atlètic Balears, el Barakaldo, el San Roque de Lepe, l’Amorebieta i el Toledo, amb el qual es va enfrontar fa dos anys al Lleida, que va superar els toledans en la primera eliminatòria del play-off d’ascens. En les temporades que ha estat a Segona B ha marcat un total de 40 gols.
Segons el director esportiu del Lleida, Jordi Esteve, el nou fitxatge destaca per «el seu desequilibri en l’un contra un i la seua habilitat com a driblador». També va apuntar la seua qualitat com a «bon passador» i va subratllar que compta amb «una trajectòria contrastada en la categoria».
Amb Urko Arroyo són ja quatre els exjugadors del Toledo que van estar a les ordres d’Idiakez i que van jugar el play-off d’ascens en la temporada 2013-14 caient en la primera eliminatòria, precisament, davant del Lleida. L’estiu passat va arribar el centrecampista Álex Albístegui, que ha donat un gran rendiment, i recentment s’han incorporat el defensa central Toño Vázquez i el davanter Julen Colinas. Amb aquest últim i amb Arroyo, el Lleida té completades les bandes que la passada temporada van ocupar Nieto i Chupe.
D’altra banda, s’ha de recordar que, a més de Vázquez, Colinas i Arroyo, el Lleida ha incorporat cinc jugadors més. Són els porters Crespo i Pacheco, el lateral Genís Morera, i els davanters Carlos Doncel i Diego Suárez, aquest últim cedit del Reial Saragossa. En les pròximes hores, el club blau podria anunciar un nou fitxatge que seria, en aquesta ocasió, un defensa polivalent.
quatre ex del toledo
Retrobament del tècnic blau amb 4 que va dirigir al Toledo: Arroyo, Vázquez, Colinas i Albístegui