Economia

Usuaris de l’AVE a Saragossa demanen un canvi legal per tenir Avant

Usuaris de l'AVE a Saragossa demanen un canvi legal per tenir Avant

Usuaris diaris de l’AVE entre Saragossa i Lleida han reactivat la reclamació de tarifes més barates en aquest trajecte. Reclamen al ministeri de Foment que l’inclogui en la Xarxa Ferroviària d’Interès General, igual que els trajectes de mitjana distància que surten de Madrid o Barcelona, per poder disposar de tarifes més barates i amb serveis com l’Avant que existeix entre Lleida i Barcelona. El col·lectiu «AVE per a tots», format per gairebé vuitanta usuaris, ha penjat un vídeo a Youtube que explica la seua situació i sol·licita que el trajecte sigui declarat «d’obligat servei públic» i al web anuncien que tenen previst iniciar una campanya a Change.org per recollir firmes. Afirmen estar «farts de ser ignorats» i sentir-se «discriminats» i es defineixen com «asfixiats per Renfe» i «oblidats del Govern».

Una de les viatgeres habituals de l’AVE de Saragossa a Lleida explica en el vídeo que «només demanem tenir el mateix tracte que els viatgers diaris d’altres trams» i detalla que demanen trens adaptats als horaris laborals i estables al llarg de l’any, preus raonables i abonaments mensuals. «És la mateixa línia, el trajecte és menor que altres que tenen aquesta consideració, Per què les persones que viatgem entre Saragossa i Lleida no tenim el mateix tracte que la resta?», lamenta. Va remarcar que davant de la falta d’abonaments a un preu «raonable» passen hores davant de l’ordinador comprant bitllets de manera anticipada (fins a quatre mesos), de forma que no tenen dret a canvis ni devolucions.

El 2013, les Corts d’Aragó van aprovar una proposició de la Chunta Aragonesista que reclamava abonaments i que la rebaixa del preu del trajecte no fos condicionada a l’antelació en la compra del bitllet.

Així mateix, el 2010 el Parlament va donar llum verda a una proposta de CiU per crear un Avant de Lleida a Saragossa, com reivindicava ja llavors una plataforma integrada per aragonesos que treballen a la capital del Segrià.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Responsables d'Unió de Pagesos durant la roda de premsa de balanç de l'any agrari a Lleida
Economia

Unió de Pagesos alerta que a Lleida s’han perdut 6.324 pagesos des del 2000

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La Generalitat reconeix oficialment la Fira Agroalimentària d’Aitona
Economia

La Generalitat reconeix oficialment la Fira Agroalimentària d’Aitona

Vanesa Ortega · 16 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.