L’ajuntament de Vilagrassa iniciarà aquesta setmana els treballs de remodelació de la plaça del Sitjar, amb una superfície de 625 metres quadrats. El projecte per rehabilitar aquest espai preveu la instal·lació d’un terra de vidre que permetrà observar les set antigues sitges de gra, que daten dels segles XVII i XVIII i que treballs arqueològics a la zona van descobrir recentment.
L’alcalde, Jordi Serés, va explicar que els treballs es prolongaran per un període de dos mesos i que la nova plaça haurà d’inaugurar-se el pròxim mes de setembre, durant la celebració de la tradicional Fira de l’Ametlla.
Segons Serés, la plaça es convertirà a partir de llavors en el centre de l’activitat de la població, ja que hi ha també el local social, que habitualment ja dóna cabuda a activitats lúdiques i festives del municipi. El projecte té un pressupost de 180.000 euros i està inclòs en el programa d’ajuts europeus Leader, del qual rebrà el 80 per cent de subvenció com a iniciativa de promoció turística.
El nou gran espai públic
L’alcalde va apuntar que, una vegada conclogui la reforma de la plaça del Sitjar, es convertirà en «el nou gran espai públic de la localitat per a la celebració d’activitats lúdiques». Va apuntar, així mateix, que les obres serviran per «exposar el resultat dels treballs arqueològics que van descobrir els set antics».
El primer edil va subratllar que, fins avui,Vilagrassa no disposava de cap gran plaça a l’aire lliure per acollir grans trobades populars com les festes locals.