Accent lleidatà a la sala Marès

r. banyeres
Publicat: 
22-10-2015
Actualitzat: 22-10-2015 11:57
Temps aproximat lectura Temps aproximat de lectura:
  • Accent lleidatà a la sala Marès

 

La impactant fotografia de dos metres de la italiana Vanessa Beecroft, La Mare de Déu negra amb bessons (2006), de la col·lecció Art Contemporani Fundació La Caixa enfrontada a les verges gòtiques que poden contemplar-se a l'interior del Museu Marès de Barcelona, un dels més reconeguts de la ciutat comtal. Aquest és un dels sorprenents contrastos que a partir d'avui es trobarà el visitant a l'exposició Nunc stans: visitants al Museu Frederic Marès, que exhibeix el centre barceloní. L'alma mater d'aquesta iniciativa és el galerista lleidatà Sebastià Petit, que recentment va tornar a Lleida obrint la Galeria Petit, una sala les primeres obres exhibides de la qual van ser les del lleidatà Àngel Jové. Així, el discurs habitual del Museu Marès es veu okupat amb sis peces procedents de la Col·lecció Art Contemporani Fundació La Caixa, entre les quals, a més de l'esmentada verge negra, en destaquen altres com el bust femení Llepar i ensabonar (1993), obra de Janine Antoni a base d'elements finits com el xocolate i el sabó davant del Retrat d'August (taller de Tàrraco, s. I), que com la majoria de rostres de la Sala d'Escultura Antiga (s. V aC-IV dC) del Museu Frederic Marès, al·ludeix a la duresa dels homes romans que prenen les regnes de la història.

La resta de peces introduïdes en el discurs del Marès són el Suport amb Marededeus (1987-1989) de l'alemanya Katharina Fritsch, embolicada de talles de la verge i de Crist, la Copa (1992) d'Eva Lootz, Dones sobre sabates de plataforma, Anell i Làmpada d'Ana Laura Aláez i Omplir forats amb forats II (1993) d'Asta Gröting. Un dels objectius de la mostra és atansar l'art als joves.

 

Comparteix

També t'interessarà