Societat

Accepten presó per estafar 15.000 euros amb targetes falsificades a Lleida i el Pla d’Urgell

Accepten presó per estafar 15.000 euros amb targetes falsificades a Lleida i el Pla d'Urgell

Quatre dels cinc acusats de falsificar targetes de crèdit a Lleida i el Pla d’Urgell amb què van efectuar compres per valor de més de 15.000 euros a Fraga, Mollerussa, Tàrrega, Cervera, Alcarràs (Segrià), Tremp, Lleida i les Borges Blanques han acceptat 1 any i 8 mesos de presó. L’altre acusat està en cerca i captura. L’acord entre les parts ha evitat el judici que s’havia de fer aquest dimecres a l’Audiència de Lleida. Tot i que la Fiscalia demanava 9 anys de presó, finalment s’ha rebaixat la pena en aplicar-los l’atenuant de dilacions indegudes molt qualificades, ja que els fets es remunten a l’any 2008. També hauran d’indemnitzar a les empreses afectades amb els 10.000 euros que s’atribueixen als 4 que s’han assegut al banc dels acusats.

Segons es recollia a l’escrit d’acusació, a més dels 15.000 euros estafats amb les targetes manipulades, també van intentar comprar en diversos establiments comercials dels mateixos municipis per valor de 29.000 euros més, sense aconseguir-ho perquè una incidència no va permetre verificar el pagament. Els acusats, tots ells de nacionalitat romanesa i entre 34 i 43 anys, haurien comprat amb aquestes targetes ordinadors, electrodomèstics, tabac, benzina, joies, sabates i neumàtics.


Una veïna de Golmés accepta 13 mesos de presó per estafar milers d’euros a l’empresa on treballava

Segons la Fiscalia, els quatre acusats, juntament amb un altre home que no s’ha pogut localitzar, van manipular nombroses targetes de crèdit vinculades a entitats bancàries o comerços espanyols per introduir-hi numeracions associades a clients de bancs estrangers que haurien obtingut de manera fraudulenta copiant-les a través de dispositius ubicats en establiments o entitats bancàries. Els fets van passar entre l’agost i l’octubre de 2008, quan es van efectuar més d’una vintena d’operacions amb les targetes de crèdit fraudulentes.

Aquestes targetes manipulades, segons el ministeri públic, duien el nom dels acusats, que actuaven des de diversos pisos del carrer del Nord de Lleida, al carrer Major de Bell-lloc d’Urgell (Pla d’Urgell) i al carrer Domènec Cardenal de Mollerussa. Als habitatges, a més, van localitzar-los programes informàtics que tenien instal·lats per manipular les targetes així com microxips, lectors i gravadors de targetes i també targetes de crèdit blanques.

Els acusats són L. P. D., de 34 anys; A. P. M., de 36; G. S., de 38 anys; F. M. Z. R., de 41, i F. O., de 43 anys, tots ells nascuts a Romania. El ministeri públic demanava que es condemnés tots cinc a 6 anys de presó per un delicte de falsificació de targetes de crèdit i a 3 anys més per un delicte continuat d’estafa. Finalment els han condemnat a 1 any de presó pel delicte de falsificació de targetes de crèdit i a 8 mesos més pel delicte continuat d’estafa.

TerritoriAlcarràs · Segrià
Més notícies de Alcarràs →

Més llegides

Sorteig de les 144 meses electorals de Lleida per al 29-N

Eleccions

Detingut un menor d’edat per crear i administrar grups de BLOCUS a Lleida

Successos

La Paeria licita l’ampliació de Víctor Torres, una obra de 5,6 milions

Urbanisme i habitatge

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

El CF Pardinyes dona el tret de sortida al seu 75è aniversari amb una gran festa a la Llotja

Futbol

També t’interessarà

Societat

Basket Beat porta música i bàsquet a la plaça de l’Ajuntament de Mollerussa

Laura Quintana · 3 nov. 2026
La Mollerussa Lan Party arriba a la 19a edició amb 500 participants i estrena un Tecnocampus
Societat

La Mollerussa Lan Party arriba a la 19a edició amb 500 inscrits i estrena un Tecnocampus

Laura Quintana · 3 nov. 2026
L’Arnau de Vilanova reobrirà aquest dimarts els sis quiròfans afectats per una fuita d’aigua
Salut

L’Arnau de Vilanova reobrirà aquest dimarts els sis quiròfans afectats per una fuita d’aigua

Vanesa Ortega · 2 nov. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.