Economia

Acord per apujar el salari mínim fins als 1.000 euros mensuals

ℹ️ S'obre el tràmit per demanar els ajuts de solvència empresarial pels efectes de la pandèmia

El govern espanyol ha acordat amb els sindicats majoritaris, CCOO i UGT, augmentar als 1.000 euros mensuals el salari mínim interprofessional (SMI) el 2022. L’increment, de 35 euros al mes, s’aplicarà amb caràcter retroactiu des de l’1 de gener d’aquest any. La patronal CEOE ha rebutjat l’augment que va proposar dilluns el Ministeri de Treball i s’ha quedat fora del pacte que s’ha tancat en una reunió aquest dimecres, tal com va passar al setembre de l’any passat quan l’executiu espanyol i els representants dels treballadors van acordar incrementar l’SMI fins als 965 euros mensuals sense la patronal.

La vicepresidenta segona i ministra de Treball, Yolanda Díaz, ha anunciat l’acord en roda de premsa amb els secretaris generals de CCOO i UGT, Unai Sordo i Pepe Álvarez. Tots tres han signat l’acord al Ministeri de Treball després de la reunió.

L’increment fins als 1.000 euros al mes en 14 pagues, del 3,6% en relació amb l’SMI actual, és el que reclamaven els sindicats majoritaris. L’any passat el salari mínim no va augmentar fins al setembre i ho va fer 15 euros, un 1,6% més que el 2020.

L’increment de 35 euros que s’aplicarà enguany se situa quatre euros per sobre de l’escenari d’increment intermedi expressat per la comissió d’experts consultats pel Ministeri de Treball, que va plantejar tres escenaris d’increments anuals fins al 2023.

La proposta més baixa va ser augmentar-lo 24 euros aquest any (fins als 989 euros mensuals) i la més alta era de 40 euros (1.005 euros mensuals). L’intermedi era de 31 euros (fins als 996). El compromís del govern espanyol és que l’SMI se situï en el 60% del salari mitjà net d’un treballador a temps complet el 2023.

Rebuig de la patronal

La CEOE i la CEPYME ja van avançar ahir dimarts que rebutjaven la proposta de l’executiu espanyol perquè considera que el context econòmic és encara «d’incertesa» i que augmentar els costos laborals, especialment per a determinats sectors, és «inassumible». Segons la patronal, la decisió respon més a «una aspiració política en el si del govern que a la lògica econòmica».

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Responsables d'Unió de Pagesos durant la roda de premsa de balanç de l'any agrari a Lleida
Economia

Unió de Pagesos alerta que a Lleida s’han perdut 6.324 pagesos des del 2000

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La demarcació té 105.864 pensions, un 1,38% més que fa un any, de les quals 67.356 són de jubilació, amb una quantia mitjana de 1.427,34 euros al mes.
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Analític Lleida · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.