Economia

Acord per refinançar la major part del deute que acumula l’EMU

Acord per refinançar la major part del deute que acumula l’EMU

L’Empresa Municipal d’Urbanisme (EMU) ha arribat a un acord amb CaixaBank per refinançar la major part dels 49 milions que acumula de deute. Així ho van assegurar fonts municipals a aquest diari, que van precisar que més de 40 milions es finançarien amb un interès de l’1,03 per cent a més de la taxa trimestral de l’Euríbor, el baròmetre de referència dels països de la Unió Europea, per un termini de vint anys. Així mateix, van indicar que hi hauria un termini de carència de tres trimestres. L’import restant es pagaria “com qualsevol altre deute a les entitats bancàries que estan al corrent de pagament”. Les mateixes fonts van precisar que amb aquest acord es preveu que aquest any es paguin “entre 3 i 3,1 milions de deute”.

Aquesta és la proposta de refinançament que es presentarà al consell d’administració de l’EMU previst per demà dijous, que amb tota probabilitat s’aprovarà. No obstant, en el cas que aquesta proposta fos rebutjada, l’Empresa Municipal d’Urbanisme entraria en preconcurs de creditors. El govern va eludir explicar ahir els detalls del refinançament fins al dia del consell d’administració.

Proposta de tarifes per utilitzar el recinte de l’antiga Hípica els períodes en què no hi ha firetes

D’altra banda, l’EMU presentarà una proposta de tarifes per a l’ús del recinte de l’antiga Hípica, a Cappont, durant els períodes en els quals no estarà ocupat per les firetes. La idea és oferir el recinte, previ pagament d’una tarifa per a la celebració d’esdeveniments o espectacles, o per a la instal·lació d’un circ, per exemple.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Responsables d'Unió de Pagesos durant la roda de premsa de balanç de l'any agrari a Lleida
Economia

Unió de Pagesos alerta que a Lleida s’han perdut 6.324 pagesos des del 2000

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La Generalitat reconeix oficialment la Fira Agroalimentària d’Aitona
Economia

La Generalitat reconeix oficialment la Fira Agroalimentària d’Aitona

Vanesa Ortega · 16 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.