Economia

Àger ofereix a inversors la Casa del Montsec per obrir-hi nous negocis

Àger ofereix a inversors la Casa del Montsec per obrir-hi nous negocis

L’ajuntament d’Àger ofereix a inversors privats la possibilitat de gestionar la Casa del Montsec, actualment edifici inacabat i del qual el 2012 el consistori va assumir titularitat al dissoldre’s el consorci del Montsec. El primer edil, Lluís Ardiaca, va assenyalar que l’ajuntament no disposa dels recursos necessaris ni per finalitzar les obres ni per donar un ús a l’edifici, per la qual cosa «estem oberts a estudiar propostes alternatives que permetin obrir aquest edifici». «Una oferta estimulant que també pugui crear llocs de treball i dinamitzar l’economia de la zona.»

Segons Ardiaca, «cal buscar alternatives que ara com ara passen per la inversió privada», va explicar. L’edifici va dissenyar-se per allotjar un centre d’interpretació i d’acollida turística per als municipis de la Noguera i el Pallars Jussà. El consistori d’Àger va reclamar alternatives a la Generalitat per reprendre els treballs de la Casa del Montsec. Lluís Ardiaca va lamentar que un edifici d’aquestes característiques quedi en desús després de fer-hi una inversió de més d’un milió d’euros. «Es tracta d’un equipament idoni per dur a terme diversos negocis, la majoria de promoció turística, al disposar de sales de conferències, serveis, oficines i despatxos», va concloure.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Responsables d'Unió de Pagesos durant la roda de premsa de balanç de l'any agrari a Lleida
Economia

Unió de Pagesos alerta que a Lleida s’han perdut 6.324 pagesos des del 2000

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La demarcació té 105.864 pensions, un 1,38% més que fa un any, de les quals 67.356 són de jubilació, amb una quantia mitjana de 1.427,34 euros al mes.
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Analític Lleida · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.