Economia

Agricultura denuncia que no pot pagar diversos ajuts perquè l?Estat no transfereix els fons

Agricultura denuncia que no pot pagar diversos ajuts perquè l?Estat no transfereix els fons

El 16 d’abril de 2015 el Ministeri d’Agricultura va aprovar en Conferència Sectorial la transferència de 2.413.265,70 euros per a complir amb una part dels compromisos que té amb el Programa de Desenvolupament Rural (PDR) de Catalunya durant aquest any 2015. No obstant, la Generalitat ha denunciat aquest divendres que no ha estat fins el 17 de juliol, tres mesos més tard, que es va aconseguir que el Consell de Ministres aprovés l’execució d’aquesta transferència.
El departament d’Agricultura diu que a aquest retard ara se li suma que, tot i que la Intervenció General de l’Estat hagi fiscalitzat aquesta despesa, no s’ha realitzat la transferència dels fons. Per tant, el departament afirma que es veu impossibilitat de poder procedir amb el pagament de diversos ajuts i d’iniciar aquest pagament avui 24 de juliol tal i com s’havia compromès amb el sector.
Així, Agricultura ha pogut assumir únicament els compromisos de l’AGE de l’Ajut a la ramaderia ecològica. Per tant, ha avançat els 367.788,48 euros per a poder procedir amb el pagament amb la totalitat d’aquesta línia d’ajut. Cal tenir en compte que aquesta és la línia que té una participació més baixa per part de l’Estat. En canvi, l’aportació de l’Estat a les altres dues línies d’ajut supera el milió d’euros per cadascuna d’elles, fet que a comportat la impossibilitat per part del Departament de poder avançar aquests imports.
Aquests ajuts agroambientals compensen als agricultors per pràctiques beneficioses amb el medi ambient, i per les qual han hagut d’assumir uns compromisos que comporten un increment de les despeses de producció i unes pèrdues de producció. Així, l’impagament d’aquests ajuts comporta un ofec econòmic per a les 3.443 explotacions afectades.
La Generalitat ha fet novament gestions davant el Ministeri d’Agricultura i ha aconseguit el compromís de què dilluns 27 de juliol de 2015 es transfereixen aquests fons. Si es compleix aquest compromís, dilluns mateix es farà efectiu el pagament de les línies de producció integrada i gestió de les zones humides incloses en el Conveni RAMSAR (arròs).

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Responsables d'Unió de Pagesos durant la roda de premsa de balanç de l'any agrari a Lleida
Economia

Unió de Pagesos alerta que a Lleida s’han perdut 6.324 pagesos des del 2000

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La demarcació té 105.864 pensions, un 1,38% més que fa un any, de les quals 67.356 són de jubilació, amb una quantia mitjana de 1.427,34 euros al mes.
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Analític Lleida · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.