Esports

Ajut de 2 milions d’euros de la Diputació a l’esport

Ajut de 2 milions d'euros de la Diputació a l'esport

La Diputació repartirà aquest any prop de dos milions d’euros (1.960.000) entre clubs, federacions, esportistes i consells esportius corresponents a la temporada 2019-2020, i posarà en marxa, amb vista a l’exercici 2021, un nou sistema de concessió de subvencions basat en la concurrència competitiva i per convocatòria pública, un model que pretén ser més “just” i “equitatiu”, segons Jordi Verdú, diputat responsable de l’àrea d’Esports.

“És molt més just perquè hi haurà igualtat d’oportunitats, donarà valor a la base i a l’esport femení i inclusiu. La Diputació no ha de tenir la sensació de mantenir o salvar un club, sinó la de participar i col·laborar-hi, no per un fet de patrocini sinó per donar valor a l’esport i a l’educació”, va afirmar en aquest sentit Verdú, que va defensar el canvi de sistema perquè “no estàvem d’acord amb la forma en què es feia fins ara. És més equitativa i permet participar a tothom, sigui qui sigui, es digui com es digui, sense ser tan personalista com fins ara”, va criticar.

La Diputació no renovarà els ajuts que clubs com Cadí i Llista rebien per jugar a Europa

Aquest nou sistema, que s’haurà d’aprovar demà al ple, es basa en uns criteris establerts i inclou quatre grans programes: clubs i entitats, consells esportius, federacions i esportistes. L’objectiu és repartir les subvencions més equitativament i que desapareguin els ajuts directes i els convenis, encara que aquests es mantenen enguany. “La idea és que tot vagi en aquesta línia de concurrència, encara que no sabem si per a la temporada que ve ho podrem fer amb tots. Hem cregut que per a aquesta campanya que ha finalitzat el millor era mantenir els convenis que hi havia i les quantitats que els clubs i esportistes ja tenien pressupostats, però ja se’ls ha avisat que la idea és que els convenis vagin desapareixent. Ja veurem després com ho fem. És un espai nou, que segur que tindrà coses a millorar, però creiem que era el moment de posar ordre i fer desaparèixer aquests ajuts discrecionals que teníem fins ara”, va apuntar en aquest sentit Verdú.

De cara a la propera temporada 2020-2021, va apuntar que “no sabem si els convenis es mantindran o no, però hem previst una borsa de reserva econòmica per fer front a imprevistos o situacions extraordinàries que ens puguem trobar”, va assenyalar Verdú.

De la xifra total de 1.960.000 euros que repartirà aquest any, 1.248.000 seran per concurrència competitiva i 567.000 més per conveni, i els més beneficiats seran el Força Lleida (90.000), Sedis Bàsquet (60.000), AEM (50.000), CB Pardinyes (50.000), Patí Vila-Sana (40.000) i Llista (40.000), entre d’altres.

El Lleida Esportiu no hi figura perquè encara no ha tornat la subvenció de 122.000 euros que va rebre la temporada 2015-2016.

Alguns d’aquests clubs percebien a més una ajuda extra per la seua participació europea, al voltant dels 20.000 euros Llista i Cadí i 6.000 el CTT Borges, unes quantitats que ja no ingressaran.

També rebran una ajuda els dotze consells esportius, a raó de 10.000 euros cadascun, i 25.000 més el Centre de Tecnificació d’Esquí d’Aran.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Ai Tsunoda i Saúl Craviotto, entre els finalistes de la 30a Festa de l’Esport Català
Altres esports

Ai Tsunoda i Saúl Craviotto, entre els finalistes de la 30a Festa de l’Esport Català

Vanesa Ortega · 27 oct. 2026
El CC Lleida-DPedrós arrenca la Copa Catalana de ciclocròs amb la victòria d’Aleix Casanovas
Altres esports

El CC Lleida-DPedrós arrenca la Copa Catalana de ciclocròs amb la victòria d’Aleix Casanovas

Laura Quintana · 27 oct. 2026
L’iLERNA Lleida cau davant un Real Madrid de rècord al Barris Nord (86-122)
Bàsquet

L’iLERNA Lleida cau davant un Real Madrid de rècord al Barris Nord (86-122)

Vanesa Ortega · 26 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.