Esports

Aleix Porras, el quart júnior espanyol de la història en 400 metres llisos

Aleix Porras, el quart júnior espanyol de la història en 400 metres llisos

L’atleta lleidatà Aleix Porras Cantons continua recollint èxits en la seua fulgurant carrera quan encara és júnior i dimecres, en la segona jornada del Criterium Josep Campmany, a l’estadi Joan Serrahima de Barcelona, va aconseguir un històric registre en la prova dels 400 metres llisos al parar el cronòmetre en 46”91, la qual cosa significa la quarta millor marca júnior espanyola de tots els temps en aquesta prova i la tercera del rànquing absolut estatal de l’any, amb el mateix temps que Alberto Gavaldà. A més, Aleix va aconseguir marca mínima per a l’Europeu de Grosseto (Itàlia), el barem del qual estava establert en 47”60.

La repercussió de la marca aconseguida per l’atleta d’Alpicat, al qual entrena el seu pare Salvador, va ser tal ahir que a les xarxes socials el va felicitar fins i tot el president de la Federació Espanyola d’Atletisme, Raúl Chapado, que va succeir a finals de l’any passat el sempitern José María Odriozola. “L’enhorabona! A tu i al teu entrenador”, va escriure Chapado. Un altre il·lustre, en aquest cas de l’atletisme lleidatà i que va ser rival a les eleccions amb Chapado, Manel González Solanes, va recordar amb humor que “el rècord de Lleida ja cantava: 33 anys era massa temps…”. I és que l’anterior rècord d’un atleta de Lleida als 400 metres el tenia Manel González, que va ser olímpic en els relleus 4×400 als Jocs de Los Angeles de 1984.

La gran projecció que té Aleix Porras es demostra pel fet que els 400 llisos no és la seua prova favorita. La que millor se li dóna són els 400 tanques, en què l’estiu passat va aconseguir establir una nova plusmarca europea en categoria juvenil, amb 50”38, encara que després, a l’Europeu, va haver de conformar-se amb la medalla de plata. Per aquest i altres destacats èxits, ahir a la nit mateix rebia el premi al millor atleta català juvenil de l’any passat a la Festa de l’Atletisme Català celebrada a Esplugues.

D’altra banda, en el Criterium Josep Campmany, també van destacar Bernat Erta Majó, que es va imposar en la seua sèrie absoluta de 400 metres amb 50”12, així com Miquel Ruslan Llauradó, que amb 11”84 en els 100 llisos va aconseguir la mínima estatal.

TerritoriAlpicat · Segrià
Més notícies de Alpicat →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Ai Tsunoda i Saúl Craviotto, entre els finalistes de la 30a Festa de l’Esport Català
Altres esports

Ai Tsunoda i Saúl Craviotto, entre els finalistes de la 30a Festa de l’Esport Català

Vanesa Ortega · 27 oct. 2026
El CC Lleida-DPedrós arrenca la Copa Catalana de ciclocròs amb la victòria d’Aleix Casanovas
Altres esports

El CC Lleida-DPedrós arrenca la Copa Catalana de ciclocròs amb la victòria d’Aleix Casanovas

Laura Quintana · 27 oct. 2026
L’iLERNA Lleida cau davant un Real Madrid de rècord al Barris Nord (86-122)
Bàsquet

L’iLERNA Lleida cau davant un Real Madrid de rècord al Barris Nord (86-122)

Vanesa Ortega · 26 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.