Esports

Àlex Màrquez pateix dos fractures cervicals

Àlex Màrquez pateix dos fractures cervicals

Àlex Màrquez (Estrella Galicia 0,0 Kalex), que va tenir una aparatosa caiguda durant la disputa del Gran Premi d’Alemanya de Moto2 al circuit de Sachsenring, té dos fractures en l’apòfisi espinosa de les vèrtebres C5 i C6, un diagnòstic que va confirmar el TAC a què el lleidatà es va sotmetre abans d’emprendre el viatge de tornada a Cervera.

Es tracta d’una fractura estable, per la qual cosa no necessitarà una estabilització quirúrgica, encara que sí que haurà de portar un collarí durant uns deu dies a tall de protecció i perquè la lesió es curi adequadament. “L’Àlex està bé. Ja està de vacances amb el seu germà, l’únic que haurà de portar un collarí protector durant uns dies. Per com va ser la caiguda, ha tingut sort que només hagi tingut aquest problema”, reconeixia aquest dilluns el seu mànager, Emili Alzamora.

Màrquez, quart en la classificació provisional del Mundial de Moto2, va caure en la cinquena volta de la carrera de Moto2 i li va colpejar la seua pròpia moto, però va tornar pel seu propi peu al box encara que amb molèsties a les vèrtebres cervicals. El pilot d’Estrella Galicia 0,0 va tenir el mateix tipus de caiguda com li va succeir durant els entrenaments aquest mateix cap de setmana a Alemanya.

No obstant, no va ser l’únic aspirant al títol a anar-se’n a terra, ja que Thomas Luthi també va caure quan rodava darrere del líder i guanyador de la cursa Franco Morbidelli. Les caigudes del suís i del pilot de Cervera faciliten el camí cap al títol del seu company d’equip.
 

L’apunt
  • Honda prepara un test privat per a mitjans de juliol. Encara que Marc Màrquez se’n va de vacances com a líder del Mundial de MotoGP, els problemes de fiabilitat de la seua Honda no s’han acabat. És per això que el pilot de Cervera ha demanat a la marca japonesa un test privat per introduir millores i treballar en la posada a punt per al tram final de la temporada, que es portarà a terme al circuit de Brno, a la República Txeca, els dies 17 i 18 de juliol, en plenes vacances. Precisament, el traçat txec serà on es reprendrà el campionat motociclista el pròxim 6 d’agost, després de gairebé un mes d’aturada estiuenca. 

 

Les estadístiques situen Marc campió de MotoGP

Si ens guiem per les estadístiques, Marc Màrquez serà aquest any el campió de MotoGP. I és que, des de la tornada del Mundial de motociclisme al circuit de Sachsenring, concretament el 1998, el pilot que ha sortit líder del traçat alemany ha aconseguit el títol en 19 de les últimes 20 ocasions. Sens dubte, es tracta d’una dada estadística molt favorable per a Màrquez, el nou líder de MotoGP després de la seua victòria de diumenge davant del pilot local Jonas Folger i del seu company Pedrosa.

Ara el pilot lleidatà té un avantatge de cinc punts sobre Maverick Viñales, sis respecte a Valentino Rossi, deu amb Andrea Dovizioso i de 26 amb Pedrosa, en el campionat més ajustat de la història després de la disputa de les nou primeres carreres. Només Rossi el 2015 no va fer efectiu això de guanyar el títol al liderar després de Sachsenring. En el seu cas va liderar en totes les carreres menys l’última de València en benefici de Lorenzo, però en tots els altres sí que va funcionar, començant per Doohan el 1998 i seguint després amb Crivillé, Roberts Jr., el mateix Rossi, Hayden, Stoner, Lorenzo i Màrquez. 

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Ai Tsunoda i Saúl Craviotto, entre els finalistes de la 30a Festa de l’Esport Català
Altres esports

Ai Tsunoda i Saúl Craviotto, entre els finalistes de la 30a Festa de l’Esport Català

Vanesa Ortega · 27 oct. 2026
El CC Lleida-DPedrós arrenca la Copa Catalana de ciclocròs amb la victòria d’Aleix Casanovas
Altres esports

El CC Lleida-DPedrós arrenca la Copa Catalana de ciclocròs amb la victòria d’Aleix Casanovas

Laura Quintana · 27 oct. 2026
L’iLERNA Lleida cau davant un Real Madrid de rècord al Barris Nord (86-122)
Bàsquet

L’iLERNA Lleida cau davant un Real Madrid de rècord al Barris Nord (86-122)

Vanesa Ortega · 26 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.