Economia

Aprovat el pressupost del 2026 del canal d’Urgell amb la modernització a l’horitzó

Aprovat el pressupost del 2026 del canal d'Urgell amb la modernització a l'horitzó

La junta general ordinària de la Comunitat General de Regants dels Canals d’Urgell va aprovar aquest diumenge per unanimitat el pressupost per al 2026, que ascendeix a 12 milions d’euros. La Comunitat General de Regants ha acordat demanar al president de la Generalitat i al conseller d’Agricultura que s’incloguin en els ajuts del Departament a tots els regants, siguin professionals o no.

El president de la Comunitat General de Regants dels canals d’Urgell, Amadeu Ros, va explicar que el conveni inicial deixa fora els titulars d’explotacions que no són professionals agraris. Ros va dir que aquesta mesura exclou «part de la gent jubilada» que té terres arrendades i va afegir que no és acceptable.

En el cas dels titulars que sí que poden optar a aquests ajuts hi ha els agricultors professionals, empreses agràries, explotacions agràries prioritàries, joves agricultors i organitzacions de productors de fruites i hortalisses, i es preveu que els ajuts oscil·lin entre el 40% i el 70% de la inversió.

Dels 12 milions d’euros de pressupost, un milió es destinarà a un projecte per tecnificar la infraestructura hidràulica, el qual està subvencionat tot per l’Estat, i que consistirà a informatitzar i digitalitzar la xarxa per millorar l’estalvi d’aigua. Es tracta d’un PERTE (Projectes Estratègics per a la Recuperació i Transformació Econòmica), un nou instrument de col·laboració publicoprivada en què col·laboren les diferents administracions públiques empreses, empreses i centres de recerca. Aquest projecte impulsa l’ús de les noves tecnologies de la informació en el cicle integral de l’aigua, cosa que permet millorar-ne la gestió, augmentar-ne l’eficiència, reduir les pèrdues a les xarxes de subministrament i avançar en el compliment dels objectius ambientals marcats per la planificació hidrològica i les normatives internacionals.

Ros va explicar que hi ha previst que durant la primavera del 2026 finalitzin les obres de modernització dels tres nous embassaments; dos s’han construït a la primera séquia principal als salts de Castellserà i Penelles, i una altra a la quarta séquia principal a Juneda, a la zona dels Nous Salts.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Responsables d'Unió de Pagesos durant la roda de premsa de balanç de l'any agrari a Lleida
Economia

Unió de Pagesos alerta que a Lleida s’han perdut 6.324 pagesos des del 2000

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La demarcació té 105.864 pensions, un 1,38% més que fa un any, de les quals 67.356 són de jubilació, amb una quantia mitjana de 1.427,34 euros al mes.
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Analític Lleida · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.