Economia

Aragó subvenciona amb 9,7 milions l’ampliació del reg a Mequinensa

Aragó subvenciona amb 9,7 milions l'ampliació del reg a Mequinensa

El Govern d’Aragó ha elegit com a primer projecte a subvencionar dins de les reformes en regadius en els propers 25 anys l’ampliació del reg de la Comunitat de Regants Apac (partides d’Auts, Porxina, Amat i Collada Roja) de Mequinensa, que suposarà una inversió de 9,7 milions d’euros, el 50% del cost total de les obres, que ascendeix a més de 19 milions. La resta la sufragaran els partícips. Segons el president de la comunitat de regants, Antonio Sanjuán, després del període per presentar al·legacions, la Diputació General d’Aragó donarà llum verda abans de 10 dies a la iniciativa. Després, la comunitat haurà de redactar el projecte constructiu definitiu ja que va presentar un avantprojecte que és el que ha resultat seleccionat entre els nou presentats. “No costarà gaire, ja que l’avantprojecte està molt ben definit, una cosa que ens ha servit per ser el primer seleccionat”, va remarcar Sanjuán. Entre les novetats més ben valorades, s’ha de destacar l’ús d’energia solar a través de plafons (com ho fa l’Algerri-Balaguer a Lleida) per als bombatges d’aigua des de l’embassament de Mequinensa. A més, les obres permetran regar durant les 24 hores, mentre que la primera fase es rega a la nit, amb el consegüent estalvi energètic, va explicar.

El projecte d’ampliació inclou la posada en regadiu per degoteig de 1.362 hectàrees que se sumaran a les 1.534 de la primera fase que es troben en producció en gairebé la seua totalitat. Inclourà infraestructures, captacions, canonades d’impulsió, basses de regulació i conduccions d’enllaç, així com instal·lacions elèctriques de mitjana i baixa tensió. Per a aquest any ja s’inclou una consignació de 317.000 euros. La comunitat de regants preveu que les obres puguin començar a l’estiu del 2019.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Responsables d'Unió de Pagesos durant la roda de premsa de balanç de l'any agrari a Lleida
Economia

Unió de Pagesos alerta que a Lleida s’han perdut 6.324 pagesos des del 2000

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La demarcació té 105.864 pensions, un 1,38% més que fa un any, de les quals 67.356 són de jubilació, amb una quantia mitjana de 1.427,34 euros al mes.
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Analític Lleida · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.